Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surt. Död pixel på iBooken.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-31 17:58

Usch! Idag upptäckte jag att en pixel på min nästan nya iBook gett upp. Den sitter som tur är inte mitt i synfältet, men den är attans irriterande iallafall!

Antar att det inte är någon idé att försöka få den fixad utan att jag får leva med den helt enkelt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-12-31 18:03

Testa att ge den massage varje dag, det funkar ibland

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-12-31 18:40

Jag har en känsla av att kvaliteten på senare generationers Ibook är lägre än tidigare. Min förra (400 MHz G3) hade en gedignare känsla i konstruktionen. Den nuvarande 800 MHz G4 genererar nya dödpixlar med jämna mellanrum...har nog ett femtontal nu. Tangentbordet tappar symboltexten, och min A-tangent och N-tangenten är nästan helt utslitna............

Ursprungligen av Hägg:

Antar att det inte är någon idé att försöka få den fixad utan att jag får leva med den helt enkelt.

Nej, en pixel räcker inte för reklamation/reparation. Det krävs minst fem, eller tre stycker som sitter tillsammans, vill jag minnas.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-31 19:09

Det är inte så att den stör så vidare värst, men ändå. Det svider när nya prylar inte är så perfekta som dom borde...

Får väl prova massage och hoppas att det inte dyker upp fler.

Irritationen kan avhjälpas genom att pricka den döda pixeln med en tushpenna. Visst, den fungerar ju knappast bättre då, men du kommer antagligen inte se att den är död.

Ursprungligen av Kristofer:

Irritationen kan avhjälpas genom att pricka den döda pixeln med en tushpenna. Visst, den fungerar ju knappast bättre då, men du kommer antagligen inte se att den är död.

Får vara en tunn penna isf.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Får vara en tunn penna isf.

Jo självklart
Sen får man vara stadig på hand också.
Personligen har jag inte testat, men flera här har sagt att det fungerar utmärkt.

Ursprungligen av Kristofer:

Jo självklart
Sen får man vara stadig på hand också.
Personligen har jag inte testat, men flera här har sagt att det fungerar utmärkt.

Jovisst, svart prick är ju mer diskret än röd.

Kan ju tillägga att de med svarta döda pixlar inte ska använda tipset

  • Oregistrerad
  • 2004-12-31 19:53

Nja, penntricket får nog vara för min del.
Det blir väl som med allt annat skit. Man vänjer sig!

1
Bevaka tråden