Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att överföra bilder mellan dator och LG 8130?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-30 18:55

Är det verkligen inte möjligt att få datorn och telefonen att byta filer sinsemellan? Finns det ingen programmerare som knåpat ihop ett litet program i stil med Samsung's? I sådana fall tänker jag bannemig upphäva köpet. Fruktansvärt besviken på LG och Tre. Underkänt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-30 23:38

Har den Bluetooth? Om den har det så kan du ju köra ren filöverföring.

Janne

  • Oregistrerad
  • 2004-12-31 02:38

Nej, den har inte BT. Synd och skam är det, men jag hade räknat med att USB-kabeln skulle kunna fungera åtminstone för filöverföring.. Är det helt kört? Invädigt är telefonen nog rätt exakt som 8110. Hjälp mig! Annars är jag rädd att ett par-tre molotov-coctails kommer att singla ner hos LG-fabriken....

Ursprungligen av jannes:

Har den Bluetooth? Om den har det så kan du ju köra ren filöverföring.

Janne

Vet du att det fungerar? I så fall kan väl Pajasen kanske köpa en extern bluetooth-modul till datorn!

Kan du kommunicera med telefonen via kabel så måste det väl gå att överföra i princip vad som helst för typ av filer.
Följer det inte med nåt program typ pc-suite?
I så fall kan du ju använda det via nån pc i din närhet!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-03 03:51

Jo program till PC finns med. Men det är inte alltid jag har tillgång till sådan utrustning. Dessutom handlar det mycket om en principsak. Det SKA bannemig funka liksom.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-02 10:59
Ursprungligen av Pajaspojken:

Fruktansvärt besviken på LG och Tre. Underkänt!

Vaför då? Jag har en LG 8110 som inte funkar med min Mac men jag var fullt medveten om detta vid köpet. Det är inget de direkt hymlar med... De rekommenderade mig en Z1010 om jag ville synka mot Mac men jag tyckte inte det var värt att gå runt med den klossen i fickan.

Det står ingenstans på lådan, i manualen eller i tres reklambroschyer att telefonen ska funka med mac, tycker det verkar som att du inte gjort tillräcklig research innan du köpt din telefon

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 11:29

Jag har exakt samma problem fast med LG U8120. Helt värdelös telefon för övrigt, bara en massa problem med den.

Själv funderar jag mest på att byta till en Sony Ericsson V800 från vodafone och sedan låsa upp den och använda den med mitt Tre abbonemang. Låter jobbigt och dyrt men är antagligen den enklaste lösningen.

/Daniel

  • Oregistrerad
  • 2005-02-05 17:37

LG har inte bluetooth

LG har inte bluetooth på sina modeller, så även om man har det på sin mac hjälper det inte. Sedan är inte bluetooth en garanti för att det fungerar att skicka filer heller, Nec e616 t.ex. med bluetooth fungerar inte att skicka filer med mac. Dumt att du inte valde en Z1010 istället då det är en mycket bättre mobil om man vill använda den med mac. Att den är större tycker jag uppvägs utav att den bland annat har minneskort och bluetooth som LG saknar, samt att den inte har någon extern ömtålig anten. Nu säljer ju Tre Nokia 6230, vet inte riktigt om den fungerar med Mac, men jag har använt ett par andra Nokia-modeller och synkat med mac via Bluetooth. Så situationen för dem med 3G-telefoner och mac ser långt från lika hopplös ut som det gjorde för ett år sedan. Men det hjälper ju inte dig med din LG...

1
Bevaka tråden