Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Mac-spel?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-30 11:50

Hallå.
Vart kan man köpa mac-spel? Man hittar ju enbart pc-spel...

Nån som spelat NHL Eastside Hockey Manager? Förstår inte varför det är så sjukt segt på min sprillans iBook, har installerat det även på min PC och där går spelet typ 7ggr så snabbt....

Har man tur som jag för lite mer än ett år sen så kan man lyckas köpa mac-spel på Åhlens till reapris. Gav 199 för MoH. Frågade när jag igår var på Åhlens i Skövde, men de hade inga. Så det kanske bara var ren flax. Eller en expedit som själv hade mac hemma*hmm*

Men annars macoteket.se har ju. Det finns trådar om det här på forumet så sök. Köpa spel över nätet från USA gör en del här, och det är billigare med frakt och tar bara en vecka. Själv hoppas jag att en kompis i USA kan köpa Call Of Duty Expansion pack åt mig.

King Good: Eftersom du har postort göteborg kan du väl ändå inte ha missat att MacForum har öppnat butik på Kungsgatan och att de råkar ha ett och annat spel stående i sin butik... Åhlens ska du dock sky som pesten, i alla fall i göteborg... de tar gärna ut fullpris för spel som samlat damm i tre år på deras hyllor. (hylla numera om jag inte minns fel från mitt senaste besök)

  • Oregistrerad
  • 2004-12-30 13:35
Ursprungligen av boloch:

King Good: Eftersom du har postort göteborg kan du väl ändå inte ha missat att MacForum har öppnat butik på Kungsgatan och att de råkar ha ett och annat spel stående i sin butik... Åhlens ska du dock sky som pesten, i alla fall i göteborg... de tar gärna ut fullpris för spel som samlat damm i tre år på deras hyllor. (hylla numera om jag inte minns fel från mitt senaste besök)

Okej, har faktiskt varit inne på MacForum på Kungsgatan ett par gånger men ändå lyckats missa spelhyllan.....man blir lätt tagen av 30" som står där i närheten.....

  • Oregistrerad
  • 2004-12-30 13:37
Ursprungligen av King Good:

Okej, har faktiskt varit inne på MacForum på Kungsgatan ett par gånger men ändå lyckats missa spelhyllan.....man blir lätt tagen av 30" som står där i närheten.....

Affären precis bredvid då?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-30 13:51
Ursprungligen av Pär:

Affären precis bredvid då?

Hallå....nu ska vi inte håna mig här....

Jaja, erkänner...har faktiskt aldrig varit i speltankarna när det gäller mac....

  • Oregistrerad
  • 2004-12-30 13:58

Ok...jag har en iBook 1.2ghz med 768 mb RAM.

Vilka spel är spelbara med den maskinen?

Jag har NHL EHM, som går märkligt segt...ingen skillnad mot min gamla Powermac 450 mhz.
Har en PC också...där spelet går typ riktigt mycket snabbare...

Spelet har en label "PC/MAC"...vilket man tycker borde tyda på att det ska vara spelbart, eller?

  • Medlem
  • 2004-12-30 21:24

www.macoteket.se
www.nordicsoftsales.se
www.swedemac.se

Vilken amerikansk sida säljer macspel till bra pris och fraktar till Sverige?
Jag tycker att www.amazon.com har ett väldigt bra macspelssortiment men de levererar bara till USA, eller?
Har tullen slagit på moms när ni beställt spel från USA?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-12-30 23:07
Ursprungligen av Henke:

Vilken amerikansk sida säljer macspel till bra pris och fraktar till Sverige?
Jag tycker att www.amazon.com har ett väldigt bra macspelssortiment men de levererar bara till USA, eller?
Har tullen slagit på moms när ni beställt spel från USA?

Har hela tiden trott att Amazon levererar allt överallt. Som de säger själva:

"Ordering an item from Amazon.com? We can ship to virtually any address in the world. Note that some products cannot be shipped to international destinations."

Just det, SOME products??? Det borde stå "Nästan inga varor". Jag som tipsat folk om Amazon. Kolla vad de inte kan leverera: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/browse/-/468634/104-0698421-6000719

Annars verkar www.insidemacgames.com ha bra priser.
www.insidemacgames.com/store
www.amazon.co.uk
www.gogamer.com
www.outpost.com

Angående momsen verkar det som man slipper den för det mesta men det kan hända att spelet fastnar i tullen. Här är en kille som brukar beställa från IMG Store och är mycket nöjd.
http://forum.macworld.se/index.php?act=ST&f=21&t=13120&

Ursprungligen av boloch:

Åhlens ska du dock sky som pesten, i alla fall i göteborg... de tar gärna ut fullpris för spel som samlat damm i tre år på deras hyllor. (hylla numera om jag inte minns fel från mitt senaste besök)

Åhléns funkar bara i Stockholm. Butikerna på annat håll är toppstyrda slavbutiker som bara ställer fram varor utan minsta koll eller möjlighet att styra upp det, verkar det som. När Åhléns här i Linköping rensade Mac-hyllan och hade en hel vagn full av gamla spel så frågade jag om det skulle gå att fixa ett lite bättre pris än fullpriserna på de gamla spelen. Nix, det gick inte, de måste skickas tillbaka till Stockholm. Det låter inte så lönsamt i mina öron men de hade ingen makt att ordna reapriser.

Men i Stockholm var sortimentet bra och fräscht senast jag var där. Där reas spelen ut i rätt tid och ersätts med nytt.

dvdboxoffice.com

Obs, kolla efter märkningen "Mac" efter speltiteln så att det inte är något konsol-/Windows-spel.
Att tänka på när man jämför med andra ställen är att alla priser visas inkl frakt här.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-12-31 03:05
Ursprungligen av Christofer:

dvdboxoffice.com

Obs, kolla efter märkningen "Mac" efter speltiteln så att det inte är något konsol-/Windows-spel.
Att tänka på när man jämför med andra ställen är att alla priser visas inkl frakt här.

... och att det handlar om kanadensisk dollar. Frakten som ingår är $10 inom Kanada. Till Sverige kostar frakten $15. Mycket häftiga priser har de i alla fall. Några exempel:

Star Trek Elite Force I & II kostar $120 inkl. frakt. Det blir ca 670 kr (5,57 kr/$). På IMG Store kostar det ca 372 kr ($55, 6,76 kr/$) inkl. frakt. Dessutom får man en "expansion pack" till STEF I på köpet.

Maxpayne & Star Wars: Jedi Knight II
ca 935 kr DVDboxoffice, ca 372 kr IMG

MOH deluxe & breakthrough
796 kr DVDboxoffice, 676 kr IMG

Star Wars Galactic Battlegrounds, American McGee's Alice & No One Lives Forever
1380 kr DVDboxoffice, 534 kr IMG

men kanske vissa kombinationer blir billigare.

Ursprungligen av Homy:

... och att det handlar om kanadensisk dollar. Frakten som ingår är $10 inom Kanada. Till Sverige kostar frakten $15. Mycket häftiga priser har de i alla fall.

"The price you see is the price you pay. There are no additional charges for shipping or handling. By default all orders are dispatched by first class airmail. Courier shipping is available for a small fee. Please consult our rate chart for average delivery times and prices."

Det är alltså om man önskar sig s k "courier shipping" det kostar, annars är frakten inräknad i priset. Det går även att ställa om så att det räknas i andra valutor, t ex svenska kronor.

Om det efter detta blir billigare eller dyrare har jag inte räknat på Ska man köpa spel så billigt som möjligt kan det helt klart löna sig att kolla runt innan man bestämmer sig.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-12-31 15:52
Ursprungligen av Christofer:

"The price you see is the price you pay. There are no additional charges for shipping or handling. By default all orders are dispatched by first class airmail. Courier shipping is available for a small fee. Please consult our rate chart for average delivery times and prices."

Det är alltså om man önskar sig s k "courier shipping" det kostar, annars är frakten inräknad i priset. Det går även att ställa om så att det räknas i andra valutor, t ex svenska kronor.

Om det efter detta blir billigare eller dyrare har jag inte räknat på Ska man köpa spel så billigt som möjligt kan det helt klart löna sig att kolla runt innan man bestämmer sig.

Ja, den infon såg jag också men de priserna gäller väl kanadensarna. De kan ju inte ha samma frakt till hela världen http://www.dvdboxoffice.com/faqmain.asp?id=03379FAC-0A21-4948-A067-41D1E2F7EDA2&class=gme&wh=MAIN&rate=CAD++%2D1%2E000+++++&action=faq#11 , eller känner dears hemsida av vilket land besökarna bor i och justerar priserna .

Sen fick jag inte valutaomräknaren att fungera men de har mycket stort soritiment och som sagt blir kanske vissa grejer billigare än andra. Bra tips i alla fall!

Svar på spel

Hej,

jag har hittat mina spel hos Åhlens på Drottninggatan i Stocholm och på nätet: www.nathell.com

JanneL

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-01-05 13:59
Ursprungligen av JanneL:

Hej,

jag har hittat mina spel hos Åhlens på Drottninggatan i Stocholm och på nätet: www.nathell.com

JanneL

nathell säljer pc-spel. Han vill ha Mac-spel.

Ursprungligen av King Good:

Man hittar ju enbart pc-spel...

Bor man i Malmö...

...kan man köpa spel hos MacSupport Apple Center på Baltzarsgatan

/BB

  • Medlem
  • 2005-01-10 16:53
Ursprungligen av BerraBomb:

...kan man köpa spel hos MacSupport Apple Center på Baltzarsgatan

/BB

Jadå! Jag var där för ett par dar sedan och där fanns en hel del nya macspel till skyssta priser.
Fin butik med bra läge!

1
Bevaka tråden