Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD kom ut med kletigt sammetsludd

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2004-12-30 00:51

CD:n hade suttit i några dygn (javisst, ett spel) och när jag skulle mata ut den så matades den in igen. Så höll vi på några gånger, men eftersom cd:n kom ut några millimeter så kunde jag till slut nypa fast den "i språnget" och dra ut den med milt våld. Då satt det fast en svart flik på den - sammet på ena sidan och lim på den andra. Skivan i övrigt var också kletig lite här och var. Ingen har stoppat in något i sloten så det här måste ha lossnat där inne.

Efter det har någon cd velat fastna och någon betett sig som vanligt. Vad föreslår ni att jag ska göra?

Har någon annan råkat ut för det här?

Min ibook är ett år och har CD-RW/DVD-ROM

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-12-30 14:04

Lämna in den någonstans så att en tekniker kan titta på den är nog det enda vettiga alternativet.

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2004-12-30 23:28

Ok, finns det förslag på vart jag ska lämna den? (Eftersom jag bor i skogen har jag lika nära till allting, dvs. 4 km till mackens paketförmedling). Bra och snabba är vad jag efterlyser.

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-30 23:49

Sånt måste väl kunna gå på garantin? Jag menar, om något i CDn lossnar och klibbar till saker och ting är ju det något som måste åtgärdas..

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2004-12-31 02:59

Rimligtvis. Men garantin på min maskin gick ut för 16 dagar sedan.

2 års reklamationsrätt för slutkonsumenter! Gäller ej företag.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-01-04 20:42
Ursprungligen av Stoffelito:

2 års reklamationsrätt för slutkonsumenter! Gäller ej företag.

Håller med, stå på dig! Jag menar, det är en sak om det blir ett funktionsfel på prylen/den går sönder, men när det muteras fram nya arter av okändra former ur ens CD då jäklar!

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-01-07 17:57

Tack, Stoffelito och rAWTAZ! Jag ska stödja mig på era argument när jag tar en dust med Apple.

På slot-in-CD/DVD sitter det väl någon sorts sammet som borstar av skivan vid inmatning, eller? Är det sånt som fastnat på skivan?

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-01-07 17:53

Nja-jo, det gör det ju men på min vita ibook är avborstningssammeten ljusgrå, så det är inte en bit av det som följt med ut. Den bit jag fick ut var svart.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 18:44

Lycka till!
Sådana här trådar gör mig lite illamående. Jag står inte riktigt ut med tanken på att något ont kan hända med min iBook!

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-01-07 20:39
Ursprungligen av Hägg:

Lycka till!
Sådana här trådar gör mig lite illamående. Jag står inte riktigt ut med tanken på att något ont kan hända med min iBook!

Typ

Snart vågar man väl inte sova med älsklingen längre, om det ska hålla på sådär :>

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-01-19 02:28

Till alla nervösa - ni kanske vill ha en lägesrapport:

Jag kontaktade Apples försäljning som skickade mig vidare till After Sales (tror jag det hette) ... som inte begrep vad jag pratade om (dvs. reklamation) och ... som skickade mig vidare till Support.

Men killen där visste minsann vad som krävdes: han gav mig ett ärendenummer som jag skulle lämna tillsammans med ibook till en Apple-auktoriserad servicefirma så skulle det nog lösa sig. Han var noga med att påpeka att reklamationen bara gäller om jag själv inte har åsamkat skadan.

... och där är vi nu. Jag har haft svårt att skiljas från min ibook, men i morgon skickar jag iväg den till doktorn.

1
Bevaka tråden