Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ville bara skryta lite... :)

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-12-29 23:09

Min nya PowerMac G5 har kommit nu. En 2x2,5Ghz:are med 4GB minne och dubbla 30-tums skärmar. Ni kan se lite bilder på:

http://www.sandman.net/texter/read.php?id=45445

  • Oregistrerad
  • 2004-12-29 23:19

_lite_ ott

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-12-29 23:27
Ursprungligen av Pär:

_lite_ ott

Off topic? Oj, sorry! Grafikkort och bildskärmar tänkte jag, och det är det ju...?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-29 23:41
Ursprungligen av Sandman:

Off topic?

OverTheTop

Whoa, vilken läcker setup du har där. Fetaste jag sett på länge.

Ursprungligen av Sandman:

Min nya PowerMac G5 har kommit nu. En 2x2,5Ghz:are med 4GB minne och dubbla 30-tums skärmar. Ni kan se lite bilder på:

http://www.sandman.net/texter/read.php?id=45445

De där kalaset gick runt 150000 kr eller?
Är det till företaget eller privat du har köpt detta.
Grattis till din nya uppsättning av TFT skärmarna och PowerMacen .
Jag drar slutsatsen att det är till företaget du har köpt denna vackra utrustning!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-12-29 23:38
Ursprungligen av Hunter78:

De där kalaset gick runt 150000 kr eller?
Är det till företaget eller privat du har köpt detta.
Grattis till din nya uppsättning av TFT skärmarna och PowerMacen .
Jag drar slutsatsen att det är till företaget du har köpt denna vackra utrustning!

Ja, jag driver en liten enmansfirma som enskilt bolag och det är via det jag köpte det.

  • Medlem
  • 2004-12-29 23:32

Jäkligt snygg websida Sandman !!!!!! ....så det så'

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-12-29 23:43
Ursprungligen av maco:

Jäkligt snygg websida Sandman !!!!!! ....så det så'

Åh, tack!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-29 23:34

Jisses!

Avundsjuk

Ja du. En sån PowerMac vill man ju ha.

Är inte det lite overkill för en enskild firma att spendera 110000 kr Ekl moms på en maskin!
Då går det med andra ord riktigt bra för dig grattis ännu en gång för maskinen.

För resten snygg hemsida du har gjort! Du vad sysslar din firma med?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-12-30 00:15

Gu va lyxigt!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-30 00:42

Smask

/ E

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-12-30 09:23
Ursprungligen av Hunter78:

Är inte det lite overkill för en enskild firma att spendera 110000 kr Ekl moms på en maskin!
Då går det med andra ord riktigt bra för dig grattis ännu en gång för maskinen.

För resten snygg hemsida du har gjort! Du vad sysslar din firma med?

Ja, anledningen till att jag behhövde göra en stor investering var för att sänka min omsättning, annars så hade jag hade stora skattepengar att behöva betala in. Eftersom man numera kan skriva av datorer som förbrukningsvaror så var det ett perfekt tillfälle att göra av med lite stålar.

Ja, det går faktiskt riktigt bra för min lilla firma. I alla fall i år. Jag är webutvecklare och grafiker. Du kan se mer om min firma på http://jonas.eklundh.com där det finns information om vad jag gör. Min största produkt är väl förmodligen Atlas, mitt egetutvecklade innehållsystem för webben. Sen gör jag mycket ikoner, illustrationer, 3D-illustrationer och sådant.

Tack för komplimangen angående min hemsida!

Ursprungligen av Sandman:

Ja, anledningen till att jag behhövde göra en stor investering var för att sänka min omsättning, annars så hade jag hade stora skattepengar att behöva betala in. Eftersom man numera kan skriva av datorer som förbrukningsvaror så var det ett perfekt tillfälle att göra av med lite stålar.

Ja, det går faktiskt riktigt bra för min lilla firma. I alla fall i år. Jag är webutvecklare och grafiker. Du kan se mer om min firma på http://jonas.eklundh.com där det finns information om vad jag gör. Min största produkt är väl förmodligen Atlas, mitt egetutvecklade innehållsystem för webben. Sen gör jag mycket ikoner, illustrationer, 3D-illustrationer och sådant.

Tack för komplimangen angående min hemsida!

Nja, omsättningen kan du ju inte sänka genom att investera i feta datorer. Däremot minskar du mycket riktigt resultatet för året och betalar därmed lägre skatt.

/M

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-12-30 20:50
Ursprungligen av Martin Belak:

Nja, omsättningen kan du ju inte sänka genom att investera i feta datorer. Däremot minskar du mycket riktigt resultatet för året och betalar därmed lägre skatt.

/M

Nej, du har rätt, jag sade fel.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-12-30 17:44

Undrar vad som krävs för att du skulle skänka den till mig...? Me love you long time?

-- Patrik

  • Medlem
  • 2004-12-30 11:25

Perfekt bara att gratulera

Önskar att det gick lika bra för alla företagare och därmed sverige

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-12-30 11:58
Ursprungligen av maco:

Önskar att det gick lika bra för alla företagare och därmed sverige

Jag håller naturligtvis med, men i det här specifika fallet så innebär ju inköpen att han betalar mindre skatt.

  • Medlem
  • 2004-12-30 16:32
Ursprungligen av tjogin:

Jag håller naturligtvis med, men i det här specifika fallet så innebär ju inköpen att han betalar mindre skatt.

Det betalar ju Apple istället då ! Om pengar omsätts på detta vis kommer ju skatten alltid in iaf.

Måste bara låna din tråd lite. ber så mkt om ursäkt...

poopster, är jag ute å cyklar men hur gick den med braskens affären? blev det nå åtal osv?

Senast redigerat 2004-12-30 19:20
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-12-30 22:46
Ursprungligen av Tjacke:

Måste bara låna din tråd lite. ber så mkt om ursäkt...

poopster, är jag ute å cyklar men hur gick den med braskens affären? blev det nå åtal osv?

Haha! Nä, du har rätt person... Jag har inte hört ett skit. Förutom alla hot och gnäll (från Mr. Braskens då) över att folk dragit tillbaka sina ordrar. Att det sedan är hans eget fel var tydligen inte uppenbart för honom. Det har varit tyst som i graven den senaste tiden. Jag förväntar mig inte att höra något mer iaf. De har sagt upp sitt avtal med Prisjakts forum också. Patetiska. De borde sätta sig i kk och starta under nytt namn. Annars kommer de för alltid vara svartlistade bland hembiovänner i detta landet.

-- Patrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-30 23:48

Grattis!

1
Bevaka tråden