Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur bränner man dvd img filer i windows miljö?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-27 18:25

Hej!
Har en fil på min mac som jag slängt över på pc´n för att bränna. Det är en dvd-r image fil på 4.6 gb eller så. Nero vill inte bränna och inget annat program heller. Hur gör man?

Vad är det för filändelse?

Alcohol 120% är mitt tips kostar en slant men kan bränna många olika img format

  • Oregistrerad
  • 2004-12-27 18:35
Ursprungligen av Kellogs:

Vad är det för filändelse?

Alcohol 120% är mitt tips kostar en slant men kan bränna många olika img format

den heter tftvillage.img och är 4.3gb stor

Ursprungligen av Elajtenworld:

den heter tftvillage.img och är 4.3gb stor

Filen som du vill ha hjälp med att bränna är en illegal kopia av filmen "The Village" och den skall du inte bränna...om du inte äger orginalet dvs.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-28 10:35
Ursprungligen av Excelsior:

Filen som du vill ha hjälp med att bränna är en illegal kopia av filmen "The Village" och den skall du inte bränna...om du inte äger orginalet dvs.

instämmer helt med ovanstående talare

Gott nytt polarn by the way ?

Cubeis.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-28 12:53
Ursprungligen av Excelsior:

Filen som du vill ha hjälp med att bränna är en illegal kopia av filmen "The Village" och den skall du inte bränna...om du inte äger orginalet dvs.

äger orginalet och har lyckats bränna skiten. Använde alcohol 120%
och filmen är i ntsc format.

Vad jag även vet är att hittils är det ej olagligt att tanka ner filer. Bara att dela ut filer via dc++ till exempel.

Och eftersom det brända materialet är till för min ibook och jag vill ha det på skiva och inte köra någon variant utav Daemon tools för att kunna se filmen. Vill kunna se den i min NAD dvd med.

Så vad jag vet har jag inte gjort något som hittils är olagligt. Rätta mig om jag har fel.

Ursprungligen av Elajtenworld:

Så vad jag vet har jag inte gjort något som hittils är olagligt. Rätta mig om jag har fel.

Det har egentligen inte mycket att göra med vad som är olagligt och inte. Det har helt enkelt att göra med vad som är lämpligt på forumet.

Vill man snacka om livet och lite allt möjligt så är Offtopic t.ex. ett bra ställe...
Vill man snacka om katter så kan Kattens t.ex. ett bra ställe...
Vill man snacka om piratkopiering gör man det till exempel på Piratbyrån...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-29 02:21
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det har egentligen inte mycket att göra med vad som är olagligt och inte. Det har helt enkelt att göra med vad som är lämpligt på forumet.

Vill man snacka om livet och lite allt möjligt så är Offtopic t.ex. ett bra ställe...
Vill man snacka om katter så kan Kattens t.ex. ett bra ställe...
Vill man snacka om piratkopiering gör man det till exempel på Piratbyrån...

jaja något sådant kände jag tyvärr inte till......

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Vill man snacka om piratkopiering gör man det till exempel på Piratbyrån...

Nu gällde det ju privatkopiering...en viss skillnad. Dessutom betalar han för sig genom kassetersättningen på DVD-skivan som han bränner på (förutsatt att den är köpt i Sverige).

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-30 09:04
Ursprungligen av ptolemy:

Nu gällde det ju privatkopiering...en viss skillnad. Dessutom betalar han för sig genom kassetersättningen på DVD-skivan som han bränner på (förutsatt att den är köpt i Sverige).

Varför skulle man köpa skivor i sverige när det är mycket billigare att beställa från tex www. wesellcd .com ? (som ligger i danmark)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-29 09:33
Ursprungligen av Elajtenworld:

äger orginalet och har lyckats bränna skiten. Använde alcohol 120%
och filmen är i ntsc format.

Vad jag även vet är att hittils är det ej olagligt att tanka ner filer. Bara att dela ut filer via dc++ till exempel.

Och eftersom det brända materialet är till för min ibook och jag vill ha det på skiva och inte köra någon variant utav Daemon tools för att kunna se filmen. Vill kunna se den i min NAD dvd med.

Så vad jag vet har jag inte gjort något som hittils är olagligt. Rätta mig om jag har fel.

hur kan man äga originalet av en "tftvillage.img" fil :eek:

Där gjorde du ditt stora fel. Försök lista ut det själv.

Nu sitter inet jag framför min PC så jag kan inet kolla men jag tror att nero ska kunna bränand denna. ANnars kan du ju mounta den med deamontools och kopiera den därifrån.

dvddecrypter heter programmet du är ute efter.
finns att ladda ner på www.dvddecrypter.com
img-filerna kommer att associeras med det så det är i princip bara att dubbelklicka på en img-fil och trycka 'write'

Äsch, ändra filändelsen till iso på "img-filen" så skall det gå bra i Nero.

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2004-12-28 00:25

Eller så gör du bara som så här i Nero (nu har jag engelska versionen av Nero 6.0.0.23).
Gå in på 'Recorder' --> 'Burn Image..'

Välj 'All files (*.*)' i 'Files Of Type:' och leta sedan reda på den .img-filen som du vill bränna.

I rutan som kommer upp härnäst ('Foreign Image Settings') klickar du bara på OK.
Sen är det bara att ta 'Burn' så börjar den bränna.

Detta har alltid funkat för mig.

MVH/ Tim

Stänger tråden. Diskussioner om hur man hanterar Windows-program förs lämpligen i annat forum.

/Christofer

1
Bevaka tråden