Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Släcka Apple-loggan?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-29 11:49

Tjena,

Vet någon om man på ett ej brutalt sätt kan släcka Päronloggan som lyser på bak-/ovansidan av skärmen på min PB15"? Det är novembers modell och kör senaste OS-X.

Vill nämligen veta för att kunna bli så "mörk" som möjligt i komplement till CTRL-ALT-Äpple+8 eftersom det senare är lite värdelöst om man inte kan släcka loggan

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-12-29 11:55

Gaffatejp?

Gaffatejp? Ve och fasa. Skämmes tammefan!

Fast iofs, den kanske matchar. Någon som provat?

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-29 12:16

haha

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-12-29 12:41

Saken är ju den att det som lyser upp äpplet är bakgrundsbelysningen för skärmen, så sålänge den är på så lyser äpplet... Så den enda lösningen är nog att täcka för äpplet...

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-29 13:10
Ursprungligen av Arvid:

Saken är ju den att det som lyser upp äpplet är bakgrundsbelysningen för skärmen, så sålänge den är på så lyser äpplet... Så den enda lösningen är nog att täcka för äpplet...

Figures :7

Ajja, någon som gjort en fin "förtäckare" för Äpplen då?

Ursprungligen av rAWTAZ:

Figures :7

Ajja, någon som gjort en fin "förtäckare" för Äpplen då?

Reklambildsmedverkande böcker brukar ha (taskigt) förtäckta äpplen.

JAg såg en tjej som hade satt ett fint klistermärke över äpplet, du kan ju ta och sätta över med appleklistermärket om du vill.

Men jag förstår faktiskt inte varför? tycker du att det är jobbigt att äpplet lyser upp din tillvaro?

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-29 13:32
Ursprungligen av Kellogs:

JAg såg en tjej som hade satt ett fint klistermärke över äpplet, du kan ju ta och sätta över med appleklistermärket om du vill.

Men jag förstår faktiskt inte varför? tycker du att det är jobbigt att äpplet lyser upp din tillvaro?

Nejdå, det är jättefint. Men ibland vill man ta det lugnt och spana runt lite utan att folk glor som tokar på ens vackra PB :j

  • Oregistrerad
  • 2004-12-29 14:09

Vad används kommandot "CTRL-ALT-Äpple+8" till?

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-29 14:19
Ursprungligen av mint:

Vad används kommandot "CTRL-ALT-Äpple+8" till?

Prova Läste om det igår och blev minst sagt förvånad över att en sådan funktion finns i OS-X. Vet inte riktigt varför lixom.. Men det är ju bra iaf

Ursprungligen av rAWTAZ:

Prova Läste om det igår och blev minst sagt förvånad över att en sådan funktion finns i OS-X. Vet inte riktigt varför lixom.. Men det är ju bra iaf

Funktionen är till för synskadade. Inverterade färger ger ökad läsbarhet för många som inte har fullgod syn.

/M

Använd en isärplockningsguide på
http://www.pbfixit.com/Guide/
och stoppa in en svart kartongbit för att täcka logohålet..
Kanske inte *helt* enkelt men... kunde JAG så...

Köp ett elektronikmejselset på Claes Ohlsson med massor med olika små torx-mejslar så kommer du in i iBooken.

BTW: spejsad grej med skärminverteringen. (Typsikt Apple!) Man lär sig nåt nytt varje dag här på 99mac!

För människor som har svårt att se om kontrasten är dålig, vitt på svart ger bättre kontrast

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-12-29 15:37

Eller invertering av websidor som är urrkiga att läsa längre än 10 sekunder, typ arstechnica.

inverterade sidor är bra när man tex. sitter i en mörkbil och inte vill förstöra sitt mörkerseende.
Bra om man tex. kör efter en karta på datorn mitt i natten.

/Martin

1
Bevaka tråden