Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BBBs modem och Airport Extreme basstation?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-28 11:13

Hejsan,

Har ju läst en del om problem med BBBs modem tillsammans med en router.

Jag har lite begränsade möjligheter till adsl där jag bor och det enda jag kan få är i princip BBB 24mbit. Glocalnet kan endast erbjuda mig 0,5 och telia tar alldeles för mycket pengar för sina tjänster.

Går det att få det att fungera eller hur ska jag gå till väga?
Är det någon som kör denna konfigurationen?

/Per

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-28 11:18

Jag är inte insatt för fem öre i just BBB's modem eller dylikt, men måste ha dessa för att sin uppkoppling skall funka? Kan man inte ratta iväg och köpa ett som man vet är ett bra, rent och kontrollerbart modem och plugga i det istället?

Ärligt talat känns det inget vidare att få ett modem av leverantören oavsett vem det är, känns lixom inte riktigt utrett eller nåt

Jag har BBB och använder det mot en Airport Extreme.
Det funkar hur bra som helst. Inga problem under det året som jag har haft det.

Just nu har jag en iBook och en bärbar PC kopplade via AirPort och en Cube via tp-kabel, och alla kör på utan problem.

Sedan funkar BBB's modem som det ska. Det finns ju tre portar (+ en till deras telefontjänst) på det, och jag har utan problem använt extra datorer kopplade med tp-kabel till den.

Man måste ha deras modem, men eftersom man lånar det utav dem är det ju inget konstigt tycker jag.

/Thomas

  • Oregistrerad
  • 2004-12-28 12:53

Underbart! Det var skönt att höra. Har du samma modem som man får när man beställer 24mbit?

Man blir ju lite snurrig när man hör att en del har stora problem med sina routrar. Men det verkar som att Airport funkar som den ska då!

/Per

Ursprungligen av zodiak:

Underbart! Det var skönt att höra. Har du samma modem som man får när man beställer 24mbit?
/Per

Jag har bara 10mbit. Ligger för långt från telestationen. Men jag tror det är samma modem.

/Thomas

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-28 15:22

Zodiak,

Det var kanske nån av mina trådar om BBBs s.k. "modem" (som alltså är en router som dom gjort om till ett "dumt" modem) som du läste?

I så fall: Mysteriet fick sin lösning idag. BBBs tekniker (dvs Flextronics gubbar) var på telestationen och fixade med nåt, så nu funkar det som det är tänkt.

1
Bevaka tråden