Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julklapp till 99mac Pro

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi delar ut julklappar till alla 99mac Pro-medlemmar i år!

Andreas och Peter Pardeike kallar sig för Two Sailors och står bakom Loops - dom snyggaste skärmsläckare vi sett. Fler än 200.000 macanvändare har laddat ner tidigare versioner och nu är version 2.0 här snyggare än någonsin.

I en omröstning har Pro-medlemmarna fått välja dom fem coolaste skärmsläckarna och från och med nu finns dom för gratis nerladdning. För dig som inte är Pro-medlem kostar dom 3 euro per styck direkt ifrån Loops hemsida. Ett bra tillfälle att uppgradera ditt 99mac konto?

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=839

Jag har gjort egna sådana skärmsläckare med Stock Film..

Tack för julklappen men här funkar det dåligt.

.loops-filerna packas upp som mappar. Förmodar det ska vara filer. Vad göra?

Tidigare ikväll hade jag 6 st nedladdade filer som packats upp som .loops-filer. Den 7:e packades upp som .saver. På dmg-filen finns ett program som heter LOOPS Builder. Filerna med extension .loops är kopplade till detta program. När jag dubbelklickar dom öppnas LOOPS Builder men sen ingenting. Jag petar ut dmg-disken och loggar ut och sen in igen. Nu packas filerna upp som mappar enligt bild nedan.

Kommer inte ur detta hur jag än gör. .loopsfilerna presenteras t om som mappar om jag öppnar .sitx-filen i Stuffit Deluxe-browsern dvs innan uppackning.

Senast redigerat 2004-12-23 01:12

Så här alltså:

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-12-23 03:17

.loops-filerna skall vara mappar. De skall placeras i mappen "LOOPS" i "Application Support" i "Library". Om mappen saknas skapa den.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-23 07:35

man får tacka för julklappen!
kruxet e att jag gör något fel, jag får det inte att funka i alla fall.
när jag klickar på länken så kommer en sida upp med hela gamla testamentet på grekiska och sen är det badboll i resten av mitt liv
inget laddas ner nånstans...
tips, någon?

  • Medlem
  • 2004-12-23 08:14
Ursprungligen av Hasse Carlsson:

man får tacka för julklappen!
kruxet e att jag gör något fel, jag får det inte att funka i alla fall.
när jag klickar på länken så kommer en sida upp med hela gamla testamentet på grekiska och sen är det badboll i resten av mitt liv
inget laddas ner nånstans...
tips, någon?

Vänsterklicka och och välj spara .

Hursomhelst.........jag får inte släckarna att fungerar riktigt.
Bild eller ljud visar sig inte trots att jag registrerat dom och att de ligger i rätt mapp mm.
...............Jag är väl inkompetent eller nåt

En steg för steg manual kan väl postas av nån av er som fått det fungera perfekt ?

Kul! Disco-kulan är kanon! Ssk att man kan välja musiken ur sitt itunes-bibl!

Nu funkar det. Tack Arvid. F-n vet vad som hände första gången jag packade upp filerna.

Jaha... och vad gör jag när Candle vill att jag fyller i registreringen?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-12-23 19:59
Ursprungligen av Anders Täpp:

Jaha... och vad gör jag när Candle vill att jag fyller i registreringen?

Gå in i "Skrivbord och skärmsläckare" i inställningarna. Klicka på fliken skärmsläckare och välj sedan "LOOPS 2 Mac.se Edition". Klicka sedan på knappen "Alternativ". Välj släckare till vänster och fyll i ditt mac.se-login under Register till höger (Name = din epostadress och Code = lösenord). Klicka sedan på knappen Register. Då får du upp en dialogruta med ditt serienummer. Spara det så att du enkelt kan installera skärmsläckaren igen i framtiden.
Citat: Arvid

Funkar fint tills jag skall registrera.....Se bifogad bild....vad skall jag göra tycker ni?

å hörni.... GOD JUL!

Anders

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-12-24 11:07
Ursprungligen av Anders Ingelstam:

Funkar fint tills jag skall registrera.....Se bifogad bild....vad skall jag göra tycker ni?

å hörni.... GOD JUL!

Anders

Har du hämtat hem rätt LOOPS 2 Screensaver - Mac.se Edition.dmg.sitx Om inte ta bort den och lägg in denna.
God Jul

Trassel med installation, registrering

Snygga bilder.
Tankar hem programmodulen - tar säkert en timme.
Installerar.
Tankade ner hela loop-kittet i en fil.
Tog en timme minst.
Gick inte att packa upp, StuffitExpander hänger sig med 5 sekunder kvar.
Tankar ner bara en loop.
Packar upp, dubbelklickar. Inget händer.
Läser alla hjälpanvisningar, i paketet, på siten och slutligen på 99mac.
Skapar nya mappar i Appication Support och i screen Savers, läger kopior av loopen i de nya mapparna.
Skärmsläckarfunktionen hittar nu äntligen den nedtankade loopen.
Går inte att registrera den - "Sorry but this version has expired"
Men den verkar ju funka - trycker på Test.
Skärmen blir blå-svart i sin helhet. iMacen (G5, OS X10.3.7) svarar inte på tilltal, eller på tangentbordet.
Efter 15 minuter ingen förändring, Macen har totalkraschat.
Startar om datorn med av/på-knappen.
Den videokodning som pillat på i bakgrunden i någon timme är bortblåst - bara börja om.
"Two Sailors" - vilka snedseglare!

Senast redigerat 2004-12-25 02:40
  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-12-25 10:01
Ursprungligen av Henrik Nilsson:

Snygga bilder.
Tankar hem programmodulen - tar säkert en timme.
Installerar.
Tankade ner hela loop-kittet i en fil.
Tog en timme minst.
Gick inte att packa upp, StuffitExpander hänger sig med 5 sekunder kvar.
Tankar ner bara en loop.
Packar upp, dubbelklickar. Inget händer.
Läser alla hjälpanvisningar, i paketet, på siten och slutligen på 99mac.
Skapar nya mappar i Appication Support och i screen Savers, läger kopior av loopen i de nya mapparna.
Skärmsläckarfunktionen hittar nu äntligen den nedtankade loopen.
Går inte att registrera den - "Sorry but this version has expired"
Men den verkar ju funka - trycker på Test.
Skärmen blir blå-svart i sin helhet. iMacen (G5, OS X10.3.7) svarar inte på tilltal, eller på tangentbordet.
Efter 15 minuter ingen förändring, Macen har totalkraschat.
Startar om datorn med av/på-knappen.
Den videokodning som pillat på i bakgrunden i någon timme är bortblåst - bara börja om.
"Two Sailors" - vilka snedseglare!

Tråkigt att höra!
Tankade du hem från den länk jag har i mitt inlägg ovan?
Men det måste ju vara Julspöket som är ute, jag tog hem programmodulen på 2 korta sec och hela LOOPS paketet tog 5 min. Vad har du i rören, julgröt?
Jag hoppas att du lyckas fixa det, du kanske skall vänta till efter annandagen så alla spår av julen hinner försvinna.

Ursprungligen av Kentor:

Har du hämtat hem rätt LOOPS 2 Screensaver - Mac.se Edition.dmg.sitx Om inte ta bort den och lägg in denna.
God Jul

Gör precis som ni säger men får ändå meddelandet att min registrering har 'expirerat'. Synd ju...

A

Ursprungligen av bartender:

Jag hade samma problem och kontaktade utvecklaren som har nu uppdaterat 99mac versionen av Loops (ladda hem den nya versionen, samma länk) men jag kan fortfarande inte logga in. Jag är 99mac Pro meddlem men har inte @mac.se konto och kan därför inte registrera programmet med mitt användarnamn och lösenord som jag använder på 99mac.se. Värför ska jag skaffa @mac.se konto om jag redan är 99mac Pro meddlem?

Jag är både 99Mac Pro medlem och har mac.se-konto men inte kan jag registrera min (ny-nedladdade) LOOPs för det. "Two Sailors" står kvar på grynnan.

Laddat ner såå många gånger nu, men se det funkar inte!
Men det är ju som bekant tanken som räknas Tack!

Anders

Ursprungligen av bartender:

Värför ska jag skaffa @mac.se konto om jag redan är 99mac Pro meddlem?

Enligt din profil är du endast plus-medlem.

Ursprungligen av David Molarin:

Enligt din profil är du endast plus-medlem.

Då var det jag som hade fel. Hade ingen aning om att det finns både pro och plus. Jag får köpa Loops istället. Tack.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-12-26 10:24

"This version has expired"-meddelande för mig också när jag trycker på Registrera…

Ursprungligen av Clas:

"This version has expired"-meddelande för mig också när jag trycker på Registrera…

Puh! Då är vi åtminstone två klantskallar här på forumet!

Anders

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-12-26 13:36
Ursprungligen av Clas:

"This version has expired"-meddelande för mig också när jag trycker på Registrera…

Samma här.

Ursprungligen av Clas:

"This version has expired"-meddelande för mig också när jag trycker på Registrera…

Jag registrerade alla och det fungerade fint. Nu står det dock att en av dem är "expired" och kodnyckeln har man ju inte sparat, skulle man göra det?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-26 20:55

Hi,

can't reach Arvid but I have fixed the "expired" problem. You only need to
download the fixed engine from here:

http://loops.twosailors.net/LOOPS2_Mac.se_Edition.dmg.tgz

Sorry for the fuzz,
Andreas Pardeike

Jag tror både Arvid och Andreas håller på att fira julen. Så fort dom är online kan dom titta närmare på era problem.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-12-28 15:00

Nu ligger den här också: http://www.mac.se/loops/

1
Bevaka tråden