Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPod mini på gång inom kort

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Diskussionerna om nya iPod mini har ju snurrat runt ett tag, bland annat i denna diskussion:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=59992

Nu har jag fått veta att en stor elektronikkedja har fått ett definitivt besked om att en ny iPod mini är på gång och dom säljer nu ut alla sina demoex i samband med julförsäljningen. Idag har även inWarehouse sålt ut ett antal demoex för 1.895 kr styck.

Den gröna är såld, och jag väntar bara på att beställnings knappen ska dyka upp på den nya iPod mini.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-12-24 12:35

Kommer det en ny version asså? Vad är skillnaden?

Detta är ju ett rykte - därför ligger det i vårt ryktesforum. Vi har som policy att inte publicera rykten som nyheter på 99mac.

Mycket tyder på att iPod mini uppdateras inom kort men ingen vet ju säkert förrän Steve Jobs står på scenen och flinar.

Borde inte den komma på det där musikeventet i januari det skrevs om för ett tag sen?

Det känns ju som att Apple bryter loss iPod/itms mer och mer från sina datorer (främst genom att de skapat en ipod-division) och marknadsför dem mer separat. Dvs det handlar inte om Mac OS och G5+ iPod utan bara om iPod/itms oberoende av operativsystem. Så tycker jag det känns iaf.

Ursprungligen av Rickard A:

Borde inte den komma på det där musikeventet i januari det skrevs om för ett tag sen?

Det känns ju som att Apple bryter loss iPod/itms mer och mer från sina datorer (främst genom att de skapat en ipod-division) och marknadsför dem mer separat. Dvs det handlar inte om Mac OS och G5+ iPod utan bara om iPod/itms oberoende av operativsystem. Så tycker jag det känns iaf.

iPod är inkörsporten till nya mac användare, och när en ny iPod presenteras så kommer dom även att lansera nya datorer. När switchern sitter och läser tidningen så ser han att nya iPods har lanserats, och även en liten artikel om att dom släptte nya datorer. Jag tror inte Apple missar ett sådant tillfälle att visa att dom har släppt nya datorer.

Tidningarna kommer i alla fall att skriva om den nya iPoden och förhoppningsvis även om de nya datorerna.

Ursprungligen av Mats Börjesson:

iPod är inkörsporten till nya mac användare, och när en ny iPod presenteras så kommer dom även att lansera nya datorer. När switchern sitter och läser tidningen så ser han att nya iPods har lanserats, och även en liten artikel om att dom släptte nya datorer. Jag tror inte Apple missar ett sådant tillfälle att visa att dom har släppt nya datorer.

Tidningarna kommer i alla fall att skriva om den nya iPoden och förhoppningsvis även om de nya datorerna.

Jajo. Men under 2004 efter iPod mini i januari har ju ingen ny iPod lanserats tillsammans med nån ny/uppdaterad mac. Allt har skett vid musicevents eller så har bara en uppdatering lanserats enbart med ett pressmeddelande.

Det är iPoden som säljer utav h-e och jag tror Apple får mer uppmärksamhet i pressen vid musicevent än en mac-mässa/bönemöte.

Fast helt ärligt känns det personligen som det kvittar. Jag bara tycker det känns mer och mer som iPod lever ett eget liv hos Apple.

Inwarehouse säljer även ut sina demo-ex av vanliga iPod Clickwheel (20+40GB), Apples blåtands-tgb, samt iMac G5 1,8 20". Är det så spännande att allt eller i alla fall mycket av detta kommer uppdateras i januari?

  • Medlem
  • 2004-12-26 16:50

Låter underligt att så mycket olika produkter kommer att uppgraderas under januari. Men man kan alltid hoppas.

1
Bevaka tråden