Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Superhjältarna (Incredibles) startar inte...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-24 18:47

God Jul på er.

Köpte spelet i julklapp till grabben (7 år) och har installerat på både PC:n och Macen, men det vill inte starta på någon av dom. Grabben (och jag) är lätt frustrerade...

På PCn: Installerat utan problem. Vid start kommer "laddar" men sen händer nada. Inget alls. Man går bara tillbaka till skrivbordet.... Det är Win XP på en relativt gammal burk. och jag vet ärligt talat inte vad det är. Men grabben spelar en massa andra nta spek utan problem: Rayman 3, Björnbröder osv...

På Macen: Kommer till dialogrutan med "spela", "alternativ" och "avsluta". Klickar på "spela", men det händer absolut ingenting mer än att skärmupplösningen ändras. Inte ens den där "laddar"-skylten som på PC:n. Och muspekaren försvinner. Har Mac OS 10.3.7 på en G5 single 1,8Gb, 1Gb SDRAM och har kört permissions.

Är det nån som har en intelligent gissning hur man kan få spelet att starta, helst på PC:n (jag vill ha min Mac ifred, helst)?

Danne

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-25 13:30

Puffar igång den här tråden igen eftersom grabben är ledsen och jag är sur. Så ska det väl inte vara på jul...

Nån som har nån gissning eller ens en långsökt idé om vad man kan göra år detta?

Dumförklarande idé:

Det finns ingen support för spelet du kan ringa/maila?

EDIT: Med närmare eftertanke har de nog knappast öppet idag..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-25 14:12
Ursprungligen av Kristofer:

Dumförklarande idé:

Det finns ingen support för spelet du kan ringa/maila?

EDIT: Med närmare eftertanke har de nog knappast öppet idag..

Hittade en sida med FAQ's, men den var tom eftersom spelet tydligen är för nytt....
Man kunde inte registrera programmet om det var köpt utanför UK, och kunde därmed inte få access till eventuell direkt-support (eller user-to-user forum?).
Men hittade också till slut ett formulär som jag använde att skicka in fråga till supporten. Men då gällde det PC-versionen. Få se vad som händer...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-25 13:46

THQ har ju inte postat något - men det fanns ju vissa demo som inte funkade som de skulle på någon plattform (senare återkallade)…
Hjälper väl iofs inte dig, men det är ju ett svar i vart fall

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-25 14:14
Ursprungligen av Pär:

THQ har ju inte postat något - men det fanns ju vissa demo som inte funkade som de skulle på någon plattform (senare återkallade)…
Hjälper väl iofs inte dig, men det är ju ett svar i vart fall

Visserligen inte direkt hjälp, men faktiskt känns det inte fullt så jäkligt. Det innebär att det ju KAN vara fel på själva programmet (vilket jag misstänker) och att butikerna kanske kan vara mer benägna att ta tillbaka eller byta eller i vart fall hjälpa till.

Så helt betydelselöst var inte svaret alls. Tack tack...

1
Bevaka tråden