Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt armbandsur - ge mig lite coola tips

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dag satt köpa något nytt att sätta runt handleden. Min gamla klocka fungerar, men armbandet har gett upp. Tänkte jag skulle glädja mig själv i mellandagarna med att köpa en ny.

Några tips?

Rolex Platinum, extrapris just nu under julen $169,990.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-22 10:09
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Rolex Platinum, extrapris just nu under julen $169,990.

Så mycket pengar... o klockan e inte ens snygg? jaja... finns ju folk som bara tänker på priset och inte att det ska va snyggt också

tycker faktikst ovanliggande klocka var rätt snygg - men själv har jag klockan i huvudet... - så jag tjänare en massa pengar...

Ursprungligen av abens:

tycker faktikst ovanliggande klocka var rätt snygg - men själv har jag klockan i huvudet... - så jag tjänare en massa pengar...

Knappast tjänar men däremot sparar du en del såvida du inte knäcker extra som fröken ur eller nåt...:)

Hade jag haft pengar nog (jag känner inte till din budget) hade jag definitivt satsat på "klockornas klocka" Patek Philipe.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-22 07:36

Vad får det kosta?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-12-22 08:54
Ursprungligen av kainen:

Vad får det kosta?

Precis, känns som att det är en ganska relevant fråga. Speciellt när det gäller klockor

I prisklassen 100 - 5,000 kronor finns några tips att ge.
Mellan 5,000 - 12,000 kronor har jag betydligt fler tips och önskar du lägga 12,000 kronor och uppåt på en klocka är jag i stort sett outömlig på bra förslag!

Vi sätter ett tak på fem tusen, även om jag inte skulle köpa en klocka för så mycket. Man man vet aldrig.

Ursprungligen av Christian Åhs:

tag på fem tusen.

Tag Heuer, eller?

Ha, ha. Redigerade mitt inlägg innan jag såg ditt.

En så´n här har jag Klick!

Gillar den skarpt, men är kanske bara intressant
om du gillar kompass, barometer och höjdmätarfunktioner.

// Danne

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-12-22 14:31

Den här kanske. Finns utan chronograf också.

1500 för chronograf, 1100 utan.

Najs, fet, tung!

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-12-22 22:45

Certina har några mycket prisvärda klockor i prisklassen 2.000 - 5.000 kronor.

Certina DS Pilot-serien är rätt nice med ett flertal olika modeller att välja på.
Dessa är ganska stora klockor med bra "känsla"!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-22 23:59
Ursprungligen av Rasmus:

Certina har några mycket prisvärda klockor i prisklassen 2.000 - 5.000 kronor.

Certina DS Pilot-serien är rätt nice med ett flertal olika modeller att välja på.
Dessa är ganska stora klockor med bra "känsla"!

Tjusig!

Har själv en Tag Heuer sedan ca 10 år... Den kostade mig typ 14000:- Men slår man ut det på år/dagar som jag varit nöjd så är den billig, mycket billigare än de "coola" & "billiga" Swatch & Casio som ligger & skräpar i lådan

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-12-23 03:46
Ursprungligen av Jonaz:

Tjusig!

Har själv en Tag Heuer sedan ca 10 år... Den kostade mig typ 14000:- Men slår man ut det på år/dagar som jag varit nöjd så är den billig, mycket billigare än de "coola" & "billiga" Swatch & Casio som ligger & skräpar i lådan

Precis! Ett urverk är ett gediget hantverk och gjort med otrolig precision.

Köper man idag en klocka för 15.000 -20.000 kr och uppåt får man något som fungerar under mycket lång tid framöver och som i längden säkert blir billigare än att köpa enklare typer av klockor från Swatch, Casio etc. Dessutom tröttnar man inte lika fort på en dyrare modell som man kan göra på billigare alternativ.

Har man råd kan man med fördel köpa flera klockor som matchar olika kläder. En klocka för jeans och t-shirt, en klocka för lite sportigare aktiviteter och outfit, en, två eller tre klockor för snyggare kläder då man vill vara representativ på jobb eller på fest.

Ok, jag vet att det låter nördigt men va fan...

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-23 07:41
Ursprungligen av Rasmus:

Har man råd kan man med fördel köpa flera klockor som matchar olika kläder. En klocka för jeans och t-shirt, en klocka för lite sportigare aktiviteter och outfit, en, två eller tre klockor för snyggare kläder då man vill vara representativ på jobb eller på fest.

Hehehe... tur att thailand finns...
Kopior börjar bli riktigt bra nu, köpte en brietlingkopia där sist jag va där, den har till och med repfritt glas... sjukt bra, haft den i 10 månader nu och den håller tiden perfekt!

Edit: Inte en iofs... köpte flera.. så att jag kan variera mig

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-22 22:51

Bara 500 kr på www.thinkgeek.com !

  • Oregistrerad
  • 2004-12-23 00:29

Snygg klocka enligt mig

// Daniel som inte kollat på pris lappen

Har sedan tidig vår -97 en Omega Seamaster Chronometer. Jag är mycket nöjd. Den är sliten, blekt och börjar behöva en genomgång av urmakare, men attans vad nöjd jag är.

seamaster

Jag hade en Breitling Chronomat (mekaniskt urverk) förut, vet inte varför jag var så tokig så jag la så mycket deg på en klocka då. Den behövde service då och då. Det kostade mellan 2.000 och 6.000 kr varje gång. Efter sista servicen sålde jag den, jag hade liksom tröttnat på alla driftskostnader. Vet inte om det är likadant med Rolex et al med mekaniska verk, men jag tror inte det.

Ursprungligen av Nurell:

Jag hade en Breitling Chronomat (mekaniskt urverk) förut, vet inte varför jag var så tokig så jag la så mycket deg på en klocka då. Den behövde service då och då. Det kostade mellan 2.000 och 6.000 kr varje gång. Efter sista servicen sålde jag den, jag hade liksom tröttnat på alla driftskostnader. Vet inte om det är likadant med Rolex et al med mekaniska verk, men jag tror inte det.

Enligt 'min' urmakare ska man serva sin automat var 5:e år... Vet inte om det är rimligt.

:rolleyes:

1
Bevaka tråden