Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljusstyrkan i iBooks skärm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-22 08:58

Hej
Upplever ni också ni som har den nya ibooken 1.2ghz att skärmen är mörk i övre halvan av skärmen och ljus i undre halvan? Har testat att sitta och kolla rakt framifrån men det blir alltid lite mörkare på övre men sänker man huvudet och kollar på något objekt i den nedre halvan så är det samma som i övre detsamma om man följer ett objekt med huvudet upp-ner eller ner-upp då håller dom samma ljusstyrka.
Men ska det vara så här? skärpan och allt annat är det inget fel på, nöjd:)

Hoppas ni förstår vad jag menar
/Jerry

  • Oregistrerad
  • 2004-12-22 11:30

Vet inte om jag förstår till 100% men jag tror att det inte är nåt fel på din skärm. 12"-aren har väldigt dålig betraktningsvinkel. När jag provade på min nya iBook tror jag att jag fick samma fenomen som du beskriver och det är pga att betrakningsvinkeln är så dålig som det blir så, tyvärr.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-22 13:05
Ursprungligen av Celsius:

Vet inte om jag förstår till 100% men jag tror att det inte är nåt fel på din skärm. 12"-aren har väldigt dålig betraktningsvinkel. När jag provade på min nya iBook tror jag att jag fick samma fenomen som du beskriver och det är pga att betrakningsvinkeln är så dålig som det blir så, tyvärr.

ok, nä annars är jag nöjd inget som stör mig igentligen men det är ju bra att veta :). Du har väll fortfarande "fenomenet" kvar på din iBook ?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-22 17:31

Jo, det är kvar och det har nog funnits där hela tiden utan att jag egentligen tänkt på det varken nu eller tidigare :).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-22 20:02
Ursprungligen av Celsius:

Jo, det är kvar och det har nog funnits där hela tiden utan att jag egentligen tänkt på det varken nu eller tidigare :).

Ok

1
Bevaka tråden