Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac och K700i

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min julklapp kom idag och nu behöver jag lite tips!

Kan man använda telefonen till annat än att bara synka ical och adresser?
Det följde ju med en massa trevliga program men som vanligt bara PC stöd. Finns det programvara att ladda ner så man kan utnyttja telefonen på samma sätt som om man hade en PC? Som tex Sound Editor, File Manager, MMS Home Studio, Image Editor?

Är totalt "clueless" när det gäller sånt här.

All info och tips om K700i tillsammans med Mac mottages tacksamt.

/Anna

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-12-22 18:02

Schysst!

Har också en K700i, något jag använder dagligen är BluePhoneElite att skicka sms via datorn direkt via BT. Nästan lite farligt ibland när man glömmer det är via mobilen och man nästan chattsms:ar

Går att ringa från programmet också, vet dock inte om de funkar som headset. Har inte igång de så iaf.

Sen finns ju remote desktop där du kan styra mus, mediaspelare m.m. med telefonen. Inte haft någon större använding av detta trost att jag ser mycket på film etc.

Hur laddar man upp och ner kort etc från/till mobilen?

Finns det något bra gratisprogram?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-22 19:39

Det här kanske kan vara något:
http://www.macmedia.sk/pa.htm

Visserligen inte gratis.

Ursprungligen av Macus:

Det här kanske kan vara något:
http://www.macmedia.sk/pa.htm

Visserligen inte gratis.

Tack! Hittat samma program - verkar ok! Får väl punga ut med 30 dollar om det inte finns andra liknande versioner som är gratis.

Fast först Bluetooth Adapter.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-12-22 21:54

Om du ska föra över filer, varför inte använda Bluetooth File Exchange som kommer med macOS X. Använder jag hela tiden. Funkar finfint.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-23 09:13

K700i kan dessutom styra datorn, utan Salling Clicker.

Jag tror att det mesta man behöver finns inbyggt i OS X. Adressboken, iSync, Bluetooth File Exchange osv fungerar mycket bra.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-23 10:16
Ursprungligen av Dj Leafer:

K700i kan dessutom styra datorn, utan Salling Clicker.

Jag tror att det mesta man behöver finns inbyggt i OS X. Adressboken, iSync, Bluetooth File Exchange osv fungerar mycket bra.

Jag bytte också nyligen från en T68i till en K700i. Som tur var så känner man skillnaden. Jag har nu också slutat helt att använda min gamla Plam Vx.

Kan du förklara lite djupare hur du styr datorn utan Salling Clicker?

Gå in under kommunikation-> blåtand->Fjärrstyrning

  • Oregistrerad
  • 2004-12-23 10:42

Tack. Det första man blir blind på är ögonen.

Blind?

Ursprungligen av Mattias Bodlund:

Tack. Det första man blir blind på är ögonen.

Nej, det först man blir blind på är blindtarmen - den föds man med blind

Men salling clicker är bättre än den inbyggda. Då kan man browsa artisterna och lite mer. Ta hem det och testa

  • Oregistrerad
  • 2004-12-23 11:45

Salling Clicker kicks ass. Speciellt med styrning av iTunes, VLC och DVD-spelaren.

Ursprungligen av Dj Leafer:

Salling Clicker kicks ass. Speciellt med styrning av iTunes, VLC och DVD-spelaren.

Salling har freeware för K700 och S700 som funkar suveränt med VLC, iTunes, Keynote, PowerPoint mfl
http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/RemoteBasics/index.html

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-17 17:04

Jag lyckas inte parkoppla min k700i med iSync! Rutan var grå och iSync hittar inte enheten. Hjälp?

Ursprungligen av xerent:

Jag lyckas inte parkoppla min k700i med iSync! Rutan var grå och iSync hittar inte enheten. Hjälp?

Precis så har det varit för mig också. Jag fick lösa det genom att först ta bort parkopplingen i både mobilen och macen och sen parkoppla dem från telefonen. Sen gick det bra med iSync.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-17 18:41

Nu har jag skapat en parkoppling från mobiltelefonen istället. Vad ska jag göra nu? iSync hittar inga nya enheter... ska jag köra inställningsguiden igen?

Ursprungligen av xerent:

Nu har jag skapat en parkoppling från mobiltelefonen istället. Vad ska jag göra nu? iSync hittar inga nya enheter... ska jag köra inställningsguiden igen?

Hmm, när jag parat dem från telefonen fick jag i Mac OS en fråga om jag vill använda telefonen med iSync. Det var inte samma ruta som när man parar från macen. Det var allt jag gjorde....

Min personliga teori är att det är SonyEricssons mjukvara i telefonen som gör att det krånglar. Orsaken till det är att när iSync-stöd kom till K700i hade jag första versionen av mjukvaran och då funkade allt prima. Sen när jag uppdaterade telefonen och la till telefonen på nytt Mac OS började det krångla. Jag hade då samma dator och installation fortfarande. När jag sen för en månad sen fick ny dator var det återigen problem att få den att funka med iSync. Så det känns som att SE gjort nåt som inte är så bra för samspelet med iSync....

  • Oregistrerad
  • 2005-04-04 20:51

Jag var tvungen att byta mobiltelefon idag därför att min gamla trotjänare lade av. Tack och lov att man nu har allt backup:at i adressboken... Men:

Jag har samma problem som ovanstående med den nyinköpta Sony Ericsson K700i. iSync fixar helt enkelt inte att hitta enheten helt enkelt. I övrigt funkar Bluetooths parkoppling. Jag har gjort enligt era tips ovan, men inte funkar det för det.

Har det kommit fler tips i ämnet ovan? Tacksam för hjälp!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-04 23:50

Löste visst detta själv efter lite gnetande och med hjälp av vad ni på tråden faktiskt skrivit: Para enheterna från telefonen och inte från datorn - då funkar det! Tack!

Hur funkar det medföljande headsetet? Jag har fått för mig att det är två-örigt. Hur är det med det? är det tvåörigt bara när man lyssnar på radion eller även nar man pratar i telefonen? sitter headsetet skönt och bra eller får ont i öronen av det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-09 13:16
Ursprungligen av David Slättne:

Hur funkar det medföljande headsetet? Jag har fått för mig att det är två-örigt. Hur är det med det? är det tvåörigt bara när man lyssnar på radion eller även nar man pratar i telefonen? sitter headsetet skönt och bra eller får ont i öronen av det?

Det är ljud på båda sidor när man pratar i telefon, och stereo när man lyssar på radio.
Jag använder den dagligen, helnöjd.

Hrm. Det står på bluephoneelites hemsida att man i tiger ska kunna använda datorns mikrofon och högtalare som headset, hoppas de får fart på utvecklingen lite så man kan använda det!

1
Bevaka tråden