Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple musikevent i Januari

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått veta att Apple kommer hålla ett officiellt musikevent för press och återförsäljare i Januari, inte långt efter MW Expo. Det handlar INTE om ITMS Sverige men om någonting annat musikrelaterat.

Vad tror du det är?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-22 13:19

Jag sätter mina 5 cent på att det handlar om den där breakout-boxen som Apple har stämt någon för att ha läckt om. Kanske i kombination med Garageband 2.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-22 13:20
Ursprungligen av Björnström:

Jag har fått veta att Apple kommer hålla ett officiellt musikevent för press och återförsäljare i Januari, inte långt efter MW Expo. Det handlar INTE om ITMS Sverige men om någonting annat musikrelaterat.

Vad tror du det är?

Det är väl den där gränssnittsprylen mellan analoga instrument etc. och Garageband plus förmodligen en del andra tillbehör.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-22 13:29

Hur vet du Martin att det absolut INTE handlar om ITMS sverige?
Menar egentligen att det kanske är på tiden. De har ju hållit på och förberett med musikinlägg etc. i ett halvår nu va?

Ursprungligen av kjelle:

Hur vet du Martin att det absolut INTE handlar om ITMS sverige?
Menar egentligen att det kanske är på tiden. De har ju hållit på och förberett med musikinlägg etc. i ett halvår nu va?

Jag tror att det snarare handlar om kringprodukter som den hemliga hårdvaran 'Asteroid', som nämns i MacRumors (http://www.macrumors.com/pages/2004/11/20041123012226.shtml)? En box för Pro användare.

Senast redigerat 2004-12-22 16:18

Därför att det står i inbjudan att det inte handlar om ITMS.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-22 18:16
Ursprungligen av Björnström:

Därför att det står i inbjudan att det inte handlar om ITMS.

OK. Det handlar alltså om ett dedicerat evenemang för Sverige? I så fall vore det väl. själva f... om inte ITMS vore klart för lansering. Det kanske kommer likafullt. Just därför skriver de att det inte handlar om ITMS. Nån slags bakvänd marknadsföring eller nåt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-22 21:53
Ursprungligen av kjelle:

OK. Det handlar alltså om ett dedicerat evenemang för Sverige? I så fall vore det väl. själva f... om inte ITMS vore klart för lansering. Det kanske kommer likafullt. Just därför skriver de att det inte handlar om ITMS. Nån slags bakvänd marknadsföring eller nåt.

Ja...det låter så konstigt att säga specifikt att det inte handlar om ITMS. Fast, det vore ju rätt konstigt också om det var ITMS: "hej och välkomna klantskallar, nu ska vi prata om ITMS Sverige. Förlåt att vi lurade hit er".

Nä nu blev det jättekonfyst. Ska nog inte säga mer på en stund.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-22 15:15

Kan det ha med Xsan att göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-22 15:22
Ursprungligen av Pär:

Kan det ha med Xsan att göra?

Xsan = Musikevent? Nån som vart på jultobaken tidigt märker jag.

Kanske lanserar iPod micro då? Det kanske har fått för sig att göra det separat från Macworld pga att så många PC-användare använder sig av den? Eller förresten är det bara i Sverige det ska hållas?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-22 15:25
Ursprungligen av acke:

Musikevent? Nån som vart på jultobaken tidigt märker jag.

Tänkte mer på en pro-nivå där det ju blir en jäkla massa data om man vill ha lite analogt...
Fast iofs. så mycket blir det nog inte om man tänker efter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-22 15:37
Ursprungligen av Pär:

Tänkte mer på en pro-nivå där det ju blir en jäkla massa data om man vill ha lite analogt...
Fast iofs. så mycket blir det nog inte om man tänker efter

Jo iofs, men som du säger så mycket blir det väl inte och dessutom så sitter väl inte massor med folk och jobbar på samma ljudmaterial på det sättet eller?

Jag ser förövrigt gärna att alla iPods uppdateras så snart som möjligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-22 15:45

Eller så kan det vara ny pro hårdvara a la Protools. Har ju ryktast om det ett rejält tag tillbaka...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-23 01:09

Någon som kan säga om eventet hålls i Sverige av någon tomte eller hålls i USA av Steve Jobs. Svaret på denna fråga betyder ju en hel del för vad som kan komma.

1
Bevaka tråden