Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Tangentbord på Windows

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidköping
  • 2004-12-22 15:36

Tja på er!

Här ska det införskaffas en KVM-switch men kan inte bestämma mig då jag alltid stannat på tangentbordet. Men om man lyckas mappa F13 - F15 till Print, scroll lock, pause break. Och även byta windos keyn med alt. Vad kommer jag då sakna? Några tecken? Kommer det stå att vissa knappar gör si och så fast de egetligen gör något annat? (förutom F13-F15 och alt/win givetvis). Inte för jag har problem med att veta vilken key som sitter vart i windows, men det kan vara bra...eller näe föressten, jag undrar bara helt enkelt

Om någon skulle kunna tänka sig att ta en bild på ett svenskt apple keyboard så vore det lysande. Då jag bara hittat ett par få bilder på det i låg upplösning och när det vart US. Hur som helst, en bild i sådär...lagom upplösning (800x600 eller något) vore fint.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2004-12-30 01:03

Om någon ville veta så chansade jag. Och efter några timmars letande så hittade jag "SharpKeys" som gör att ett Apple Tangentbord funkar galant i XP. Jag har gjort så att command knappen är ALT istället för windows knappen. Så jag har 2st ALT knappar, kan var najs då jag aldrig använder windows knappen. Enda knappen jag inte lyckades mappa var eject, men det är ingen jag lipar över. Enda gången jag använder CD-ROM är när jag importerar låtar till iTunes, på PowerBooken.

Förövrigt så sög KVM-switchen jag fick hem. En Belkin 4-portars DVI/USB. Felet var det värsta det någonsin kan bli. Min DVI-kabel (den är minimal) fick inte plats i uttaget till skrämen, vilket var helt värdelöst. Jag menar, vad fan tänker de på eller? Kan inte på några vilkor rekommendera den KVM-switchen. Har mailat både återförsäljaren och Belkin.

1
Bevaka tråden