Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Haha, underbart macigt på universitetet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tittade som vanligt in i Maclabbet på min institution idag, för att utnyttja den feta lina som skattebetalarna skänk till universitetet/mig Tyvärr var varenda iMac 17" globe upptagen av tanter (undra vad det var för kurs), så jag fick leta vidare.

Hittade efter ett tag UNIX-labbet som jag hört så mycket om - tydligen skall datorerna surra så högt att man måste skrika till varandra - men jag blev ganska överraskad. Nästan hälften av alla gamla Dell-burkar var ersatta med nya iMac 20"

Innan har jag bara petat lite försiktigt på dem i affärer men nu sitter jag här och mår bra vid en. Man blir nästan sugen på att slänga bort en massa pengar, det här slår ju lätt min PB med extern skärm!

Jag har aldrig stött på något liknande innom skolvärlden, de inte bara har mac utan håller sig riktigt uppdaterade också. Kan rekomendera Datalingvistik vid GU för de som vi trivas bra på dator labbarna

Wohoo!

Det är jag som gjort Att använda en Macintosh-foldern som ni fick vid introduktionen (om den inte är ersatt med någon ny vill säga). Den var gjord med 10.2 så den har säkert blivit uppdaterad på något vis. Jag försvann till Linköping samma sommar som Mac-labbet fick sina vackra 17-tummare.

Ligger Xservern kvar i labbet eller är den installerad på ett annat ställe?

Hade du inte varit i UNIX-labbet förrän nu? Vad är detta?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-12-21 06:24
Ursprungligen av zodijackyl:

Tyvärr var varenda iMac 17" globe upptagen av tanter (undra vad det var för kurs)

Ja, undrar vad det var för kurs? Och varför var inte jag bjuden?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Wohoo!
Det är jag som gjort Att använda en Macintosh-foldern som ni fick vid introduktionen (om den inte är ersatt med någon ny vill säga). Den var gjord med 10.2 så den har säkert blivit uppdaterad på något vis. Jag försvann till Linköping samma sommar som Mac-labbet fick sina vackra 17-tummare.

Ligger Xservern kvar i labbet eller är den installerad på ett annat ställe?

Hade du inte varit i UNIX-labbet förrän nu? Vad är detta?

Tyvärr är din folder utbytt mot en "Datorintroduktion 2004" av Carl-Johan. Är det någon du känner? Han höll i ganska mycket av vår introduktion.

Jag har inte sett någon Xserver, det kan hända att den hänger uppe i taket någonstans där den är svår att se (fast det skulle vara ett dumt ställe att ha en server på tycker jag).

Varför flydde du Göteborg då?

Ursprungligen av Eva:

Ja, undrar vad det var för kurs? Och varför var inte jag bjuden?

Det är säkert något spännande

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-12-21 14:55

Tja, vi här i Lund är inte fullt så uppdaterade, men vi har iaf gott om maccar:
23st iMac G4 800MHz 15"
13st iMac DV SE 400MHz
6st iMac indigo 500MHz
2st iMac snow 600MHz

Allihopa så fint NetBootade med Panther

Kanske inte så oväntat, när jag gjorde foldern hade inte ens Mac:arna dykt upp ännu så jag kunde bara gissa vilka program som skulle ingå.

Carl-Johan Schenström är riktigt smart och schysst. Vi gick ett år tillsammans på cling02. Jag hade gärna gått kvar om det inte fanns något som lockade ännu mer och som jag dessutom (mot all förväntan) kom på vid mitt tredje försök. Nämligen kognitionsvetenskap. Det är faktiskt ganska liknande utbildningar, vi läser LISP istället för ProLog, mindre språk och mer psykologi. Men framförallt var det interaktionsdesignen som lockade bort mig.

xServern har nog Pelle flyttat till något säkrare ställe kan jag tänka mig.

1
Bevaka tråden