Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HiFi-alternativ till K700i:s medföljande headset?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-18 19:56

Jag tänkte försöka mig på en smidig lösning med iTrip, iPod, K700i och ett headset. Frågan är bara vilket headset?

Idén jag har är att lyssna på iPoden genom mobilens radio och då vore det skoj att ha ett par lurar som man gillar. De medföljande lurarna till K700i tycker jag är sådär bra. De känns klumpiga och passar inte jättebra i mina öron.

Är det någon som vet om något bra alternativ till SonyEricssons standardheadset?

// Emil

  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 11:58

alternativ k700 headset

Jag har provat samma sak..
om du ska ha ett av sony ericssons egna headset men ett som är bättre tror jag det är ett med bluetooth som gäller.. ex HBH-200 Schysst alternativ som gör att du kan ha ipoden och telefonen i väskan..

när jag skaffade min k700 tänkte jag att radiofunktionen var helt onödig med tanke på att jag har en ipod.. men sen kom jag ihåg min itrip.

helt klart en het kombination. K700 - Ipod - Itrip

  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 12:05
Ursprungligen av Martin Lundin:

Jag har provat samma sak..
om du ska ha ett av sony ericssons egna headset men ett som är bättre tror jag det är ett med bluetooth som gäller.. ex HBH-200 Schysst alternativ som gör att du kan ha ipoden och telefonen i väskan..

när jag skaffade min k700 tänkte jag att radiofunktionen var helt onödig med tanke på att jag har en ipod.. men sen kom jag ihåg min itrip.

helt klart en het kombination. K700 - Ipod - Itrip

Sladden till ett vanligt headset är väldigt vesäntlig eftersom den även utgör antenn till radion i K700i. Bluetooth-alternativet funkar nog inte så bra om man vill använda radion i telefonen

  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 23:19

Det är förvisso sant..

Men det utesluter inte möjligheten att ha luren och ipoden i väskan..

ett bluetooth headset med radiomottagare.. det hade varit något
Frågan är hur telefonen reagerar om man har två headset inkopplade.

Ursprungligen av Martin Lundin:

när jag skaffade min k700 tänkte jag att radiofunktionen var helt onödig med tanke på att jag har en ipod.. men sen kom jag ihåg min itrip.

Har kört liknande kombination, fast med SE:s headset med inbyggd radio. Slutade med det när jag skaffade Vespa och tvåtaktsmotorn störde radiomottagningen. Fast det gjorde inte så mycket med tanke på att lurarna inte passade särskilt bra. Undrar egentligen vems öron de är designade för? Nästan lika stora som mina Koss Porta Pro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-22 11:44

Ringde till the phonehouse och frågade om det finns någon blåtandsenhet med inbyggd FM mottagare.

Och svaret vart tycär nope, nix, njet! men han hade hört att Sony Ericsson har en liten modul under utveckling!

//tobias

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 13:29

Snart kommer det ett intressant handsfree från SonyEricsson. Precis vad jag längtat efter:)

"Stereo portable handsfree HPM-70 - If music is an important part of your life"
Länk

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 20:47

bluetooth-headsets (åtm HBH-200) kör i 8bit/22050Hz - det låter inte inte bra.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 21:36

Att ha en ipod med itrip i väskan alldles bredvid telefonen lär ju inte kräva särskilt mkt antenn för att ta emot radiosändningen. Alltså borde det funka strålande med bt-headset. Nackdelen är ju att det är fult som stryk...

Marcus.

1
Bevaka tråden