Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS2-nätverk?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

min son önskar sig en nätverksadapter till Playstation 2 i julklapp. Har ett nätverk med två trådlösa macar och en pc, BBB-modem in i en Airport-basstation.
1. Funkar en PS2 nätverksadapter i denna miljö, och hur ska jag i så fall koppla? Har jag olika alternativ - och vilket är i så fall bäst/enklast?
2. Hur gör man för att få nätverksadaptern att agera trådlöst? Har hört att det ska gå.
3. Jag blir väldigt tacksam för snabba svar, det är en helvetes vecka fram till fredag...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-21 20:05

Jag har ingen nätverksadapter till min ps2 så jag vet inte men när jag körde in Xbox live (Möjligheten att kunna spela på internet) i min Xb så gick det utmärkt med en Airport Express och en vanlig nätverkskabel... Ingen switch eller hub behövdes bara rakt in i expressen... Jag vet inte om det går att förlänga ett nätverk med en vanlig Airport basstation...

så länge du har uttaget fritt i din airport till din ps2 så ska det väl bara vara att koppla in den och sedan fixa resten i playstation menyn på teven?

Från airporten har jag usb-utgången fri, vet inte om det funkar där, eller om det måste vara i ethernet-utgången? Där har jag pc:n nu, men funkar det inte med usb är det väl bara att skifta pc/PS2, det är ända nästan bara sonen som använder pc:n. (Båda mina macar är trådlösa.) Kanske plockar hem en AP Express från jobbet och testar den varianten också.
Tack för svaren!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-08 12:48
Ursprungligen av Stinky:

min son önskar sig en nätverksadapter till Playstation 2 i julklapp. Har ett nätverk med två trådlösa macar och en pc, BBB-modem in i en Airport-basstation.
1. Funkar en PS2 nätverksadapter i denna miljö, och hur ska jag i så fall koppla? Har jag olika alternativ - och vilket är i så fall bäst/enklast?
2. Hur gör man för att få nätverksadaptern att agera trådlöst? Har hört att det ska gå.
3. Jag blir väldigt tacksam för snabba svar, det är en helvetes vecka fram till fredag...

Vargör "Googlar" du inte??

1
Bevaka tråden