Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta ut hårddisken till G5

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

kan man byta ut orginalhårdisken som följer med när man köper en Powermac G5?
Jag vill hellre köra 10000RPM på allt.

Tack på förhand

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 22:09

WD Raptor SATA finns ju på inet så det är väl bara åka till ringön och lätta på plånboken och sedan hem och prova…
(…SATA som SATA… …får vi hoppas så det inte blir ännu en muppstandard när man använder "standardkomponenter".)

Ursprungligen av Nhazgul:

kan man byta ut orginalhårdisken som följer med när man köper en Powermac G5?
Jag vill hellre köra 10000RPM på allt.

Tack på förhand

Funkar utmärkt. Jag har installerat en 74 gb Western Digital Raptor 10000 rpm som jag har systemet på

Samma här...

har också installerat en Raptor, en 36:a för min del som jag använder för OsX. (kom ihåg bara att det kan behövas några kallstarter innan Raptorn "godkänns" som startdisk, vid första försöket för mig ansåg inte installationsprogrammet att Raptorn var startbar). orginaldisken använder jag som backup. funderar på en till Raptor, skulle dock vilja att dom skulle göra en större 10000-varvare än 76 Gb, snabba SCSi finns ju i alla fall upp till146 Gb, ett krux vid byte är att hårddiskarna verkar sitta som berg om man vill byta ut orginaldisken, har inte lyckats att dra ut diskar som väl har "fastnat" i hårddiskfacken...

Är det (stor)skillnad mellan 7200 och 10000?

Ursprungligen av ill_chrill:

Är det (stor)skillnad mellan 7200 och 10000?

Ja ja vet att det är en skillnad på 2800 varv

rappare

Ursprungligen av ill_chrill:

Är det (stor)skillnad mellan 7200 och 10000?

Datorn blir rappare när man petar in en disk till, om det beror på att man har två diskar, eller att det är en 10000-varvare vet jag inte riktigt, men det kan ju inte vara sämre än en 7200-varvare i alla fall.

hade samma problem med min powermac G5...man får liksom lirka och trixa...borde vara mkt enklare

apple borde fixa så man kan ha fyra hårddiskar i powermac'en! det är en high-end maskin...med bara två platser :rolleyes:

Ursprungligen av bruksarn:

...ett krux vid byte är att hårddiskarna verkar sitta som berg om man vill byta ut orginaldisken, har inte lyckats att dra ut diskar som väl har "fastnat" i hårddiskfacken...

Senast redigerat 2004-12-21 15:54
1
Bevaka tråden