Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta hårddisk i PB. Inget för nybörjare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 13:40

Som rubriken lyder.

Bytte hårddisk i min PB 12". Det tog mig en hel dag. Kanske hade gått snabbare om jag hade haft alla verktyg hemma. Men jag saknade en skruvmejsel. Hade en för liten och en för stor. Men det löste sig till slut.

Men tycker du att du inte är sådär jättebra på att skruva i elektronik. Ge dig inte in på att byta disk i powerbooken. Det är inget vidare lätt. Även när man har en guide till hands.

mvh Slick

Hur funkar det med garanti/Applecare om man byter hårddisk? Gäller den fortfarande då?
Skulle gärna vilja sätta i en snabbare hårddisk i min PB12". Hmm...

Nu vet jag inte hur det är med nyare Powerbook, men till min Powerbook Titan följde det med instruktioner hur man byter hårddisk. Så jag kan inte tänka mig att det skulle påverka garantin på något sätt annat än om de upptäcker att du tydligt har skadat nåt vid ev. hd-byte.

Byta disk... på en PB 12". Inte så jättesvårt tycker jag. Men å andra sidan är jag certat för Apple.
Har skrivat i några PB 12". Så många skruvar är det väl inte...
en skruvmejsel och en torxnyckel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-20 21:43

Jag har bytt hårddisk själv på min TiBook ett par gånger. Första gången tog det litet tid. Men då tänkte jag bara på att det hade kostat en tusenlapp att låta Apple göra det.

Bar man har rätt saker och tänker på det där med statisk elektricitet, så går det bra. Nu är ju förstås min TiBook ganska mycket större än din 12".

Tänk på att nästa gång din disk rasar, eller du vill uppgradera, går det betydligt enklare.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-20 21:57

Inte för att jag på något sätt vill förhäva mig, men jag bytte precis (för tio minuter sedan ) HD på min gamla Sunkbook 500 MHz Titanium. Det tog ca 15 minuter. Måste skilja mycket på konstruktionen mellan dessa PB:s. Hade hjälp av den här manualen.

1
Bevaka tråden