Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julklappar

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad önskar ni er i julklapp? Kommer du få det du önskat dig?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-20 00:17

Ett par jeans, lite andra kläder, LOTR:ROTK Extended, spegel + lite annat. Vet att jag inte kommer få jeansen, eftersom de inte lyckades få tag i min storlek (29-32, slut överallt). Så de får jag väl köpa själv sen, för föräldrarnas pengar

Sen blev det en julklapp från mig till mig själv också i form av den Desktop2 från Speedmania. Bör väl dyka upp i kommande veckan om jag kan lita på er. STIM-pengarna kom precis i rätt tid

Har inte önskat något i julklapp. Förväntar mig inte heller något. Blir så mycket mysigare om familjen bara kan samlas, ha det mysigt och hitta på något kul tillsammans för pengarna tillsammans istället.

Men får man önska liiiite så finns iPod 4G och Desktop2 högt uppe på listan.

Julklapp...Nja det skulle vara min nya maskin då tyvärr inte en G5 men men...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-20 13:36
Ursprungligen av xplane:

Julklapp...Nja det skulle vara min nya maskin då tyvärr inte en G5 men men...

var har du köpt chassit? Vore ju nice & byta kostym på CP´n... den kanske skulle kunna få stå brevid G5:an...

Ursprungligen av Jonaz:

var har du köpt chassit? Vore ju nice & byta kostym på CP´n... den kanske skulle kunna få stå brevid G5:an...

Jag köpte det "Lian-Li PC-V1200" hos Komplett.se

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=304472&cks=PRL

Det finns ett som heter PC-V1000 också men det har bara plats för nätagg som inte är längre än 165mm inkl kablar i mitt ryms ett 200mm långt nätagg...;)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-20 10:52

Antar att jag numera är vuxen, har inget på min önskelista... inte en endaste grejj
Förmodligen blev chocken att jag skulle jobba på julafton tillräckligt stor att när jag sedan fick ledigt blev det den bästa julklappen...

  • Medlem
  • 2004-12-20 12:46

Högtalare till iMacen och några roliga spel!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 13:07

Har faktiskt önskat mig potatis för jag glömmer alltid köpa det...

Men eftersom det här är 99mac så är det väl iPotatis antar jag

edit: Fat chance att jag kommer få det dock. Inte en fan tror mig, och även om de gjorde det tycker de jag kan köpa själv...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-12-20 13:14

Jag har en riktigt lång önskelista, så här ser den ut

Ett skärp
En bok om pelagoner
Bodylotion med god doft
Duschkräm med god doft
En duschsvamp med en mjuk och en lite hårdare sida
En fin, och bra, vattenkanna till blommorna
Ett fint anteckningsblock som kan ligga framme vid telefonen
En lökhackare
En tomte, jag älskar tomtar
En telefon med nummerpresentation
En heminredningstidning
En modetidning
En frisyrtidning
Ett nytt kök
En snygg pumpflaska för tvål till badrummet
Ett "halsband" i "aluminium-silver" till min Canon IXUS-kamera
Presentkort på "fotmassage-pass" om 15 min
Presentkort på "borstning av håret" 15 min
Trekantiga fat i färgen oliv till mina Höganäs Keramik-muggar
En Orsa-spark
En tidning med lätta korsord
En borste att sopa av bilen med om det skulle komma snö
En riktigt bra fönsterskrapa till bilen
Långkalsonger
Polotröja

Konstigt, inte en endaste Mac-pryl har jag önskat mig

Ursprungligen av Eva:

...
En heminredningstidning
En modetidning
En frisyrtidning
Ett nytt kök
En snygg pumpflaska för tvål till badrummet
...

Haha, jag gillar hur du har smugit in köket bland lite billigare saker. Tror du att det funkar?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-12-21 06:10
Ursprungligen av capojava:

Haha, jag gillar hur du har smugit in köket bland lite billigare saker. Tror du att det funkar?

Nej, tyvärr inte. Men det kan ju vara värt att pröva

Ursprungligen av Eva:

...
Trekantiga fat i färgen oliv till mina Höganäs Keramik-muggar
...

Dom är snygga! Just nu samlar jag på djupa tallrikar i den svarta delen av servisen. Har inte bestämt mig för komplementfärg ännu.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-12-21 06:13
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Just nu samlar jag på djupa tallrikar i den svarta delen av servisen.

Måste vara snyggt att servera fil med flingor och frukt i

Ursprungligen av Eva:

Måste vara snyggt att servera fil med flingor och frukt i

Allt färgglatt blir snyggt, bra mycket snyggare än i en vanlig vit servis.

Macprylarna önskar man sig inte dom köper man...;)

  • Medlem
  • Höör
  • 2004-12-20 13:38

Skickade nyligen en julklappsönskan till min fru.
Tomten kommer nog med ett eller två paket från Macsupport (Malmö) som innehåller spel.
Dom dyrare klapparna får jag pynta själv!!

Jag önskar mig faktikst mest en trevlig julmiddag med familjen, och att folk blir glada över mina julklappar..

p.s och lite cash till min och tjejens resa i januari..

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-12-20 14:47

Jag önskar mig också LOTR:ROTK:EE, och blir lite nervös om jag inte får den, eftersom jag bjudit in 25 personer till en maratonvisning av alla tre filmerna på måndagen den 27:e. Annars får jag springa ut på annandagen och hoppas den finns kvar. Lite jobbig situation annars.

Har dock bett frugan "se till" att antingen mina eller hennes föräldrar fixar det. Svärföräldrarna fixade Two Towers förra julen, så jag hoppas...

Ursäkta om det är lite självisk Grinch-varning på inlägget här, är egenligen inte supernoga med julklappar.

Ursprungligen av Björnström:

Vad önskar ni er i julklapp? Kommer du få det du önskat dig?

Jag önskar mig en "99mac-dekal" att klistra på bilen Fast utsikterna att den skulle komma med tomten eller posten är inte överdrivet stor

Olle

jag önskar mig främst att slippa det vanliga tjafset/bråket över jul så man kan börja se julen som något kul och bra... och ha en trevlig stund med familjen. men annars skulle ju inte ett par nya slalompjäxor sitta fel, eller en ipod (men de är för dyra för att vår tomte ska ha råd med klappar åt alla).

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2004-12-20 18:26

Jag har önskat mig programmet Adobe Photshop elements 3.0 svensk version så att jag kan fixa till mina digitalbilder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-20 18:43
Ursprungligen av Marco:

Jag har önskat mig programmet Adobe Photshop elements 3.0 svensk version så att jag kan fixa till mina digitalbilder.

Photoshop Elements 3 är riktigt bra och prisvärt. Jag har den engelska versionen dock.

Köpte ett pärlhalsband till flickvännen. Fint som fasen.

Själv vill jag ha en resa till Sankt Petersburg eller Berlin...

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2004-12-20 21:47
Ursprungligen av Mondo:

Photoshop Elements 3 är riktigt bra och prisvärt. Jag har den engelska versionen dock.

Får hoppas att tomten också tycker det och uppfyller min önskning.

Ursprungligen av Olle@mac:

Jag önskar mig en "99mac-dekal" att klistra på bilen Fast utsikterna att den skulle komma med tomten eller posten är inte överdrivet stor

Olle

Kom förbi oss på Guldheden så ska du få ett klistermärke (och kanske en kall dansk öl och en titt på History Night DVD:n?)

Ursprungligen av Björnström:

Kom förbi oss på Guldheden så ska du få ett klistermärke (och kanske en kall dansk öl och en titt på History Night DVD:n?)

Tja varför inte... är du och brorsan hemma hos er pappa eller... jag slutar 18:00 idag och torsdag jobbar jag 15:00-22:30... ölen kanske jag får avstå då jag ju måste köra bil.... DVD´n tittar jag gärna på.

Olle

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2004-12-20 18:54

Jag har köpt min egen julklapp, en Canon D20. Önskar mig ett par hörlurar av frugan, får se vad hon kommer med

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 22:57

Jag önskar mig en G5:a. Lite fuskit eftersom jag fixar mina egna julklappar och kan köpa den och har gjort det Annars blir det helt oväntade julklappar. Har inte ens skakat på paketen..... :rolleyes:

*Har du inte barn - eller vill du inte bli förälder - sluta läs nu*

Mitt och min hustrus tredje barn som anländer enligt planerna i april 2005. Det är min julklapp i förskott. Sedan har jag några personliga mål som kostar pengar. Och så en smaskig stationär G5

Senast redigerat 2004-12-21 01:50
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-12-21 06:16
Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Mitt och min hustrus tredje barn som anländer enligt planerna i april 2005. Det är min julklapp i förskott.

Bättre julklapp kan man väl inte få, men du var lite dålig med timingen där, du missade ju med flera månader

1
Bevaka tråden