Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem BoStream/BBB omkoppling

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-20 14:21

I torsdags kraschade mitt internet. Kontaktade BoStream, som lovade kolla. I fredags eftermiddag ringde jag (två timmars i telefonkö sammanlagt) för att kolla hur det gick. Fick besked att killen jag pratade med i torsdags aldrig lämnade in nån felanmälan. Schysst....

Eftersom dom inte har tekniker som jobbar under helgerna, fick jag alltså vänta tills idag. Men då kom det ett paket med den utlovade 8Mb utrustningen. Aha! Det var kanske därför som min tidigare 2,5Mb la av i torsdags? Bra att supporten tipsade om detta, och skitbra att det nya modemet som skickade i tisdags inte hann fram i så fall....

Alltnog, har i varje fall internet nu, och kan få inkommande mail. Men inte skicka, eftersom jag har egen smtp server.

Hittade en rad i brevet BBB skickade mig som löd "använd smtp.bredband.net" som utgående server. men det funkar ju inte, vare sig med det lösen jag fick till abonnemanget generellt, eller utan detsamma. Och min egen smtp-server funkar inte heller....

Och att försöka nå deras support är lika enkelt som att bita sin egen armbåge. Kan nån här hjälpa till, månne?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-20 14:35

Jag tror jag löste det.
Entourage la in samma lösen som till POP-kontot, och jag tror jag fått programmet att skicka helt utan lösen...

1
Bevaka tråden