Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minne till iBook Clamshell

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag vet att jag skapade en tråd om detta men jag måste bara få veta ett par saker:

Jag skulle vilja höra med andra som fortfarande använder iBook Clamshell/Dasslock vilka minnen ni kör i dessa, har läst ang. PC133 moduler på nätet att alla inte är bakåtkompatibla och att iBook inte är kompatibel med alla slags PC133 SO-DIMM SDRAM moduler. Skulle hemskt gärna vilja veta ifall de vanliga SO-DIMM modulerna på www.datorbutiken.com http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=512SODIMM även passar dasslock:en.

Väldigt tacksam för information och hjälp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-28 22:35

Det ska vara SODIMM (100MHz) i färglada iBook G3.

Mondo: I en tidigare tråd skrev du att det funkade fint med SO-DIMM PC133, men det är alltså SO-DIMM PC100 minnen som gäller då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-30 15:10
Ursprungligen av Sajbermaku:

Mondo: I en tidigare tråd skrev du att det funkade fint med SO-DIMM PC133, men det är alltså SO-DIMM PC100 minnen som gäller då.

Båda minnena funkar utmärkt. Det är svårare (och dyrare) att finna PC100 idag. PC133 är bakåtkompatibelt. Minnet som du länkar till (från datorbutiken.com) har jag själv nyligen installerat i et Powerbook G4, men testade det i min Powerbook G3 innan. Det funkar lysande på båda burkarna och borde utan problem funka i ett dasslock. Köp. Det blir knappast billigare än så.

Jag kommer ihåg min iBook g3 300 Mhz som jag betalade av för mer än 20000 - köpte till 256 Mb ram till den, tror att det gick lös på >3000 spänn...

Kul att det blir billigare.

:rolleyes:

Ursprungligen av sugplopp:

Jag kommer ihåg min iBook g3 300 Mhz som jag betalade av för mer än 20000 - köpte till 256 Mb ram till den, tror att det gick lös på >3000 spänn...

Kul att det blir billigare.

:rolleyes:

Nää.. alla vet ju att macarna är såååå dyra idag

Ursprungligen av Laseranders:

Jag ser att du länkat till ett minne som är 512MB. På Apples sidor står det att största minnesstorleken är 256MB. Värt att tänka på. Trist att betala för 512 om datorn bara kan nyttja 256 av dem...

Ursprungligen av Dr Bowman:

Jag ser att du länkat till ett minne som är 512MB. På Apples sidor står det att största minnesstorleken är 256MB. Värt att tänka på. Trist att betala för 512 om datorn bara kan nyttja 256 av dem...

Jag vet. Det står på kartongen också, men det ska tydligen vara fel.

1
Bevaka tråden