Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cube -> s-video & lågnivå

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 20:45

Har nyligen införskaffat mig en Cube *weee* och meningen med den är att som leksak i tv rummet leverera bild och ljud. Hur får jag ut s-video och lågnivå ifrån den? Får ett grafik-kort med detta platts i den? Eller finns det någon kul grej som man kan bygga ut den med?

God Jul på er!

  • Medlem
  • 2004-12-16 20:53

Antingen får du sätta i ett nyare kort som har både skärmutgång och S-video. Behöver du inte ansluta en vanlig skärm förutom TV:n så kan du istället köpa en adapter liknande den som finns längst ner på den här sidan.

Det är inte heller alla nyare grafikkort som passar i Cuben på grund av storlek och värmeutveckling.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 21:01
Ursprungligen av XedoZ:

Antingen får du sätta i ett nyare kort som har både skärmutgång och S-video. Behöver du inte ansluta en vanlig skärm förutom TV:n så kan du istället köpa en adapter liknande den som finns längst ner på den här sidan.

Det är inte heller alla nyare grafikkort som passar i Cuben på grund av storlek och värmeutveckling.

Den på Clas Ohlson, hur pass bra upplösning ger en tv i förhållande till 1024x768? Förlorar jag nått? Och kanman säga att grafikkort upp till 64 Mb funkar? Eller 32? Låter nästan bättre om jag kan få i ett sådant i stället.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-18 13:49
Ursprungligen av Per-Olof Rupp:

Den på Clas Ohlson, hur pass bra upplösning ger en tv i förhållande till 1024x768? Förlorar jag nått? Och kanman säga att grafikkort upp till 64 Mb funkar? Eller 32? Låter nästan bättre om jag kan få i ett sådant i stället.

Jag har sett att folk på eBay säljer grafikkort som passar till Cuben!

Till exempel:

Radeon 7000

Radeon 9200

Radeon 7000

Alla skeppar till Sverige!

Jag är inte säker på detta, men har för mig att Mac-drivrutinerna till Radeon-korten saknar S-video-stöd. Så även om kortet har en S-video-port så går den inte att använda.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-12-19 01:43
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag är inte säker på detta, men har för mig att Mac-drivrutinerna till Radeon-korten saknar S-video-stöd. Så även om kortet har en S-video-port så går den inte att använda.

Detta är inte rätt ATI Display Utility gör att man kan använda dom Flashade eller original Mac Radeon kort med S-video ut.

Senast redigerat 2004-12-19 05:30
  • Medlem
  • 2004-12-19 03:30

På många äldre AGP-kort Radeon 7000 etc till mac, som inte är OEM, har det ibland funnits en S-video utgång direkt på kortet.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 10:19

Tack för alla svaren Vi får se hur det blir med projekt mediavisning.

1
Bevaka tråden