Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En PC användare som skulle ha haft en mac om det inte var för att det inte finns spel

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

mitt första inlägg
apples datorer e riktigt sjyssta.

Det finns massor med spel till Mac, men inte alla spel som finns till Windows. Varför inte ha både PC och Mac?

Ciryon

Ursprungligen av Ciryon:

Det finns massor med spel till Mac, men inte alla spel som finns till Windows. Varför inte ha både PC och Mac?

Ciryon

Därför att det är dyrt.

//Fille

Skaffa en bärbar Mac istället då. Bärbara datorer är som sagt inte skapade för att spela spel, så då har du inget att klaga på

Antar att detta är du Fille.

Om du vill spela spel borde det enligt mig räcka med en G4 på cirka dubbla 1 GHz, jag har inte provat själv men av att döma utav systemkraven på de flesta spel så borde det räcka.

Någon som har erfarenhet av till exempel Medal of Honor, Splinter Cell eller Battlefield på en MDDa?

MDDorna är dessutom inte så dyra längre... Kolla lite på www. m a c t o r g e t .nu till exempel.
Kolla på www.aspyr.com så ska du se att det finns relativt många macspel...

MDDornas fläktar kan tyvärr ibland vara väldigt "skrikiga", Mirrored Drive Doors modellerna har öknamnet "Vindtunneln" (Rätta mig om jag har fel!), men annars är det absolut inget fel på dem, än en gång frågar jag efter någon med erfarenhet men denna gång av någon med erfarenhet MDDor i allmänhet!

/Svampisen, Simon.

Ursprungligen av Svampisen:

MDDornas fläktar kan tyvärr ibland vara väldigt "skrikiga", Mirrored Drive Doors modellerna har öknamnet "Vindtunneln" (Rätta mig om jag har fel!), men annars är det absolut inget fel på dem, än en gång frågar jag efter någon med erfarenhet men denna gång av någon med erfarenhet MDDor i allmänhet!

Om man hittar en ur den andar omgången (januari 2003) så är sannolikheten typ 50% att den är tyst. Vissa är det och vissa inte.

Dock är väl nästan alla tidigare riktiga vindtunnlar.

Jag har en MDD 1Ghz med 768 Mb ram. Funkar mycket bra att spela Medal Of Honor och köpte Call Of Duty i veckan och det funkar fint som tusan det med. Brorsan som är PC-nörd körde det spelet igår och han klagade inte alls, trots att han väntar på sitt Xbox som förmodligen är bättre.

Men för en 13-14 åring som ni grabbar är, så är väl en mac, tyvärr i dyraste laget. Men klart du ska byta sida till Mac så fort du kan.

Ursprungligen av Svampisen:

Antar att detta är du Fille.

Om du vill spela spel borde det enligt mig räcka med en G4 på cirka dubbla 1 GHz, jag har inte provat själv men av att döma utav systemkraven på de flesta spel så borde det räcka.

Någon som har erfarenhet av till exempel Medal of Honor, Splinter Cell eller Battlefield på en MDDa?

MDDorna är dessutom inte så dyra längre... Kolla lite på www. m a c t o r g e t .nu till exempel.
Kolla på www.aspyr.com så ska du se att det finns relativt många macspel...

MDDornas fläktar kan tyvärr ibland vara väldigt "skrikiga", Mirrored Drive Doors modellerna har öknamnet "Vindtunneln" (Rätta mig om jag har fel!), men annars är det absolut inget fel på dem, än en gång frågar jag efter någon med erfarenhet men denna gång av någon med erfarenhet MDDor i allmänhet!

/Svampisen, Simon.

Kul att du sett mig simon.

//Fille

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-12-30 00:00

Sitter med en dual 500 MHz G4a med 896 MB RAM och Radeon 8500.

Spelar Call of Duty, Medal of Honor, Splinter Cell, m.m.

Spelen går bra, det märks ibland att datorn är lite seg, men prestanda är OK om man inte ställer in grafik så "högt".

Apropos spel, titta här:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=41508

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-30 01:36

Spel är oväsentligt, tar bara en massa tid

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-12-30 13:43

Har man vänner som spelar och har spelkonsolen PC så är det problem som inte kan underskattas om man vill vara med.
Tyvärr räcker det inte bara att ha samma spel man måste också ibland ha samma version för att det skall funka. Ibland är det samma version en tid och då funkar det men sen kommer det en uppdatering som kommer ett bra tag senare till Macen om nånsin.
Nu dyker det upp spel där man inte överhuvudtaget kan spela via nätverk via de olika OS:en vilket är synd.

Men vill man spela på nätet och har inga vänner PC så finns det många bra program även till Macen. Som sagts här ovan.

Bortsett från en, som hamnat på fel tråd som verkar det.

1
Bevaka tråden