Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth via pc-card?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 13:57

Okej. Jag fick inte napp i en gammal diskussion, så jag startar en ny.

Jag har en pismo och till den en usb-bluetooth-adapter. Jag vill ha ett pc-card som fixar det istället. Då får jag "inbyggd" bluetooth i min pismo. Det vore tufft!

Finns det? Diskussionen var uppe för länge sedan och då fanns inget. Någon som vet om det finns nu?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-09 16:12

Inte vad jag sett och jag håller fortfarande ögon öppna efter ett PCcard till min Tibook. Frågan är väl om det överhuvudtaget kommer nu när alla burkar har inbyggt BT. Synd, hade vart smidigt med ett BT PC-card, USB-adaptern orka mna ju inte meckla in när man är på vift.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 16:42

Nej, det är ju exakt det som är problemet. Men vad jag förstår, så finns det en massa lösningar till PC, men ingen till mac. Är det så, alltså?!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 21:08

Känn på denna mattan!
http://www.traud.de/bluetooth/
verkar som att tysken har löst det, men man måste nog ha rätt bra koll på vad man sysslar med, för jag fattade inte så mycket.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-08 12:25
Ursprungligen av Pelle Gustavsson:

Känn på denna mattan!
http://www.traud.de/bluetooth/
verkar som att tysken har löst det, men man måste nog ha rätt bra koll på vad man sysslar med, för jag fattade inte så mycket.

Pelle, missade tyvärr ditt inlägg när du skrev det men såg idag lite information på Macinotuch om just denna driver för 3coms Bluetooth PC card. Kontentan är att det finns fungerande drivisar för ETT specifikt Bluetooth PC Card från 3COM (855+moms på Dustin). Endast revision 3 av kortet funkar med drivisarna från www.traud.de. Folk har testat det med GPRS och filöverföring till mobiltelefon/PocketPC men jag har inte sett ngn rapport om att det funkar med iSync, Apple's BT-mus/tangentbord eller med en Tungsten T3. Mer info:

Diskussion på Macintouch

Diskussion i Apple Support Forums

Produktspec för kortet

Kortet hos Dustin

Jag skall definitivt köpa ett kort trots priset, skall bli sååååå skönt att slippa USB-donglen!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-08 14:22

Det ligger högt på min önkselista också. Jag var faktiskt inne och letade efter denna diskussion igår, men gav upp (pc-card var en marig stavning). Jag ville veta vad det kostade och var det fanns, så det var väldigt snyggt av dig att läsa mina tankar ända från Indonesien!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-08 15:19

Aha, passade ju bra med ett inlägg idag då

Jag kommer nog inte att ha tillfälle att köpa kortet förrän i juli. Skall till Bangkok då och jag är inte säker på att kortet finns i Jakarta. Om du köper det innan mig så skulle ett minitest vara toppen. 855+ är ju minst sagt lite saftigt för ett simpelt BT-kort, men jag kommer nog inte att ersätta Tibooken på några år så det får nog bli så....

  • Oregistrerad
  • 2004-06-08 15:43

Har ni ingen plats inni burken?
Typ banka sönder en USB-adapter och löda fast resterna på USB-adaptern på insidan...
Lite "tjosan-hejsan" -mekande
Billigare, kompatiblare och fullkomligt osynligt...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-08 16:19
Ursprungligen av Pär:

Har ni ingen plats inni burken?
Typ banka sönder en USB-adapter och löda fast resterna på USB-adaptern på insidan...
Lite "tjosan-hejsan" -mekande
Billigare, kompatiblare och fullkomligt osynligt...

Du menar såhär?

http://www.macitynet.it/immagini/servizispeciali/bluetoothinsidee/

//mattan

  • Oregistrerad
  • 2004-06-08 18:58
Ursprungligen av mattan:

Du menar såhär?
//mattan

På pricken

  • Medlem
  • International user
  • 2004-07-08 07:14

Är nu framme i Bangkok men hittar inte BT-kortet på Pantip Plaza!?! De är lite efter här, man får mest en tom blick och ett "no have" när man frågar om BT PC-card. Såklart, det är ju lite passe med såna kort iofs.

Får nog bli det dyra på Dustin om det inte går att få tag på ngn annanstans.

BTW, ngn som har testat IRL om denna mus från M$ funkar med Apples BT-lösning?

http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/productdetails.aspx?pid=001

//mattan

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 19:11

Har du testat än, mattan?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-20 19:56

Dom e inte lätta att få tag på de där korten! Jag beställde ett kort 8e juli från Scribona, jag kom till Sverige 23 juli. Åkte hem den 14 augusti utan ngt kort...

Polaren kommer att skicka ner det... när det nu kommer... blir test och inlägg direkt!

Skrev jag att jag mailade med han som skrivit drivisarna? Han garanterade att det funkade med allt utom med BTheadset-iChat som tydligen kräver ngn odokumenterad specialare i firmware som Apple lagt in i sina BT-kretsar.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 20:50

Låter ju grymt. Jag var nära att få tag på ett kort på blocket, men det var version två visade det sig. En ny hårddisk till min Pismo står högre på listan just nu. Men killen skulle inte ha så mycket för det, så hade det varit version tre, så hade det blivit affär.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-18 19:56

tjena, hemma igen och har precis testat BT-kortet från 3COM i en Tibook. Funkar kanon med synk till en T610a och en Palm T3 samt med Apples BTmus.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 00:02

Det är en underbart långdragen historia det här. Kul att det funkar. Nu fattas i vanlig ordning bara pengarna för att köpa det. Hade pengarna funnits hade jag kanske köpt en dator med inbyggd BT från början, i och för sig. God jul på dig förresten, mattan. Tänk på att man kan få blåa tänder av annat än datorer och mobiler...

1
Bevaka tråden