Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.3.7 är här Jippee !

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-15 22:23

10.3.7 är här Jippee !

nu går allt mycket snabbare alla fläktar mycket tystare eller

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-15 22:29
Ursprungligen av CUBEIS:

10.3.7 är här Jippee !

nu går allt mycket snabbare alla fläktar mycket tystare eller

Jag var först . obs. klockslaget... 22.23.

Nu kör jag 10.3.7 först av alla.

Vilken härlig känsla.....

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 22:38

Snabbt jobbat, jag satt själv och väntade på 10.3.7 men missade med en kvart...

Ursprungligen av CUBEIS:

Jag var först . obs. klockslaget... 22.23.

Nu kör jag 10.3.7 först av alla.

Vilken härlig känsla.....

First psot?

  • Medlem
  • 2004-12-15 22:45

Lite info om uppdateringen för de som är intresserade:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300385

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-15 22:49

Sjutton också, jag trodde att 10.3.6 skulle bli den sista innan Tigern släpptes lös. Nu försvinner min fina uptime igen. Den blir aldrig mer än en månad, innan det är dags att uppgradera igen.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 01:12
Ursprungligen av xerent:

Sjutton också, jag trodde att 10.3.6 skulle bli den sista innan Tigern släpptes lös. Nu försvinner min fina uptime igen. Den blir aldrig mer än en månad, innan det är dags att uppgradera igen.

Vad innebär en uptime???

Ursprungligen av el bojo:

Vad innebär en uptime???

Den tid som datorn har varit igång sedan den startades. Jag är på min 20:e dag i dag. Skriv uptime i terminalen för att se din tid.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 22:55
Ursprungligen av CUBEIS:

10.3.7 är här Jippee !

nu går allt mycket snabbare alla fläktar mycket tystare eller

Vadå fläkt?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 22:56

Bara folk på framsidan som är vakna?
Som vanligt lite bättre koll här

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 23:04
Ursprungligen av zink:

Bara folk på framsidan som är vakna?
Som vanligt lite bättre koll här

Vi avvaktar och väntar på att ni ska ta smällarna... :rolleyes:

(född och uppvuxen på västkusten och säger kex med tj-ljud)

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-12-15 22:56

Du var det installerat, så här långt inga problem..

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-12-15 23:09

Sitter här och ber till gud att min externa firewire Maxtor disk ska börja funka igen.

Vägrade hoppas upp på skrivbordet sen ett par dagar tillbaka.

SNÄLLA APPLE, MAKE ME PROUD!

Ursprungligen av drew:

Sitter här och ber till gud att min externa firewire Maxtor disk ska börja funka igen.

Vägrade hoppas upp på skrivbordet sen ett par dagar tillbaka.

SNÄLLA APPLE, MAKE ME PROUD!

Ja - mig också...! USB-disk mountas inte
Berätta hur det gick, drew!!!

Resolves an issue with Mac OS X 10.3.6 in which some FireWire hard drives would not appear ("mount") on the desktop.

If you have a third-party FireWire hard drive connected, turn it off and disconnect it before installing this update. Reconnect it and turn it back on after installation is complete and you've restarted.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-15 23:21
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

If you have a third-party FireWire hard drive connected, turn it off and disconnect it before installing this update. Reconnect it and turn it back on after installation is complete and you've restarted.

Tänkte på det, hur fasen ska man då uppgradera systemet om man har det installerat på en extern FW-disk?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-12-15 23:27
Ursprungligen av xevve:

Tänkte på det, hur fasen ska man då uppgradera systemet om man har det installerat på en extern FW-disk?

Fy fan, det lät knivigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-15 23:31
Ursprungligen av drew:

Fy fan, det lät knivigt.

Har iofs inte mitt system på en FW-disk, så för min del är det ingen fara, men det finns säkert folk som har det

Funkar fint på min beiga G4:a.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 15:36
Ursprungligen av xevve:

Tänkte på det, hur fasen ska man då uppgradera systemet om man har det installerat på en extern FW-disk?

Det är bara att montera ur disken och in i datorn och se glad ut!

Är det någon med hackade system som har haft något problem med installationen? 10.3.6 funkade inte för mig och jag vet inte om jag vågar mig på denna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-16 16:11
Ursprungligen av Per-Olof Rupp:

Det är bara att montera ur disken och in i datorn och se glad ut!

Extra lätt när man har laptop

Blir till att köra in uppgraderingen ikväll då. Ni testkaniner verkar ju inte tagit skada

Ni med strulande iMac G5, rapportera om den här uppdateringen förändrar fläktarnas beteende på något sätt. Själv kan jag inte testa eftersom den är på service för nytt midplane.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 13:21
Ursprungligen av Kristian B:

Ni med strulande iMac G5, rapportera om den här uppdateringen förändrar fläktarnas beteende på något sätt. Själv kan jag inte testa eftersom den är på service för nytt midplane.

Jag har två iMac 1.8Ghz 17" här på jobbet, den jag sitter är väldigt tyst. Den andra låter fortfarande förjävligt med 10.3.7 uppdateringen.

Snackade med apple om detta för några veckor sedan och dom trodde att det skulle bli fixat i denna uppdatering men icke, Så de blir av och ringa dem igen och påpeka att felet är fortfarande där..

Ursprungligen av lovn:

Jag har två iMac 1.8Ghz 17" här på jobbet, den jag sitter är väldigt tyst. Den andra låter fortfarande förjävligt med 10.3.7 uppdateringen.

Snackade med apple om detta för några veckor sedan och dom trodde att det skulle bli fixat i denna uppdatering men icke, Så de blir av och ringa dem igen och påpeka att felet är fortfarande där..

Jag kan bara bekräfta att den fortfarande låter skit (iMac G5 17"). Brummet är iofs från CPU-fläkten så det kan dom ju inte fixa med en mjukvaruppdatering men dom borde kunna fixa så att fläktarna inte går upp på högvarv för minsta lilla grej.

Läs MacFixit idag väldigt noga innan ni uppdaterar till 10.3.7.

Kortfattat kan jag nämna att ni bör koppla ur alla externa Firewireprylar ni har

Vet inte om det är inbillning men systemet känns rappare

vilken fin julklapp

Ursprungligen av Ductic:

Vet inte om det är inbillning men systemet känns rappare

Att det är rappare beror förmodligen på att minnen och tillfälliga filer etc. har rensats ur efter omstarten. Har svårt att tro att Apple skulle ha optimerat en 0.0.1 uppdatering.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 01:33

Funkar som en dröm för mig. Inga problem någonstans.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 07:16

Jag läste det där om firewire enheterna först efter jag klickade igång installationen och hade dom igång medan jag installerade. Men allt fungerar precis som innan.

Bevaka tråden