Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering till Imac G5!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena! Sitter idag på en G4 DP800 och funderar på uppgradering. Jag är grymt sugen på en Imac G5 20". Det som jag är lite bekymrad över är om den räcker för mina behov. Varför jag gillar Imac är att man slipper ha ett stort skrivbord som ser ut som NASAs sambandscentral

Sen är G5:an är ju en kvick rackare. Jag jobbar idag professionellt med webb och ibland även med tradionellt tryck (vid kunders behov). Är det någon här som jobbar professionellt med Imac G5 som kan ge mig lite feedback. Eventuellt är ju alternativet G5 och en Apple Cinema, men då är man ju tillbaka i "nasa miljön".

mvh,
ollekalle

Personligen tror jag att iMac räcker för dig. Du får en hel del pengar över till annat också... PowerMac:en är dessutom en stor dator. Men har du möjlighet att gå och klämma på dem hos någon återförsäljare...

Jag är helt säkert på att en iMac G5 20" med mycket minne är helt perfekt för webb och grafik. Skärmen har ju genomgående fått mycket bra kritik, och enligt testet nedan så är den drygt 40% snabbare än din dator.

http://www.sfftech.com/showdocs.cfm?aid=632&pid=2390

"The final benchmark in our review is the Apple-only XBench v1.1.3 test. This test doesn't help comparisons with the PC market, but is a common benchmark in Apple reviews for comparing performance amongst Apple machines. All scores are relative to the program author's dual-processor G4 800MHz machine, which scores 100 on all tests. This artificial benchmark - the Apple equivalent of the SiSoft Sandra benchmark much loved by PC owners - shows that the iMac G5 1.8GHz is overall 43% faster than the dual-processor G4 800MHz. Of most interest, however, are the memory results. These artifical tests indicate a clear benefit of the dual-channel configuration, showing improvements of over 20% in some tests. Few real-life applications would show such dramatic improvements, as real-life applications tend to exercise a range of computer subsystems, not just memory. Nevertheless, it does indicate the best you could expect."

Tack!

Tjena!

Tack för er input. Jag ska ta mig en rejäl funderare över helgerna. Ska sticka och kolla in iMacen och känna lite på den

Mvh

1
Bevaka tråden