Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

orsaken till "restart your computer" ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-16 10:46

Hej
Fick datorn i måndags och allt var frid och fröjd tills jag ominstallerade oset och då kom progamuppdateringen upp och jag tänkte inte mer på det utan börja ladda ner och överför filer hit och ditt medan programupdateringen var på men sen när programen skulle installeras så fick jag upp rutan "restart your computer i olika språk" , laddade ner en fil samtidigt som den installerade uppdateringen 10.3.7 plus alla andra säkerhetsuppdatringar ,itunes etc.
Undrar om detta kan ha gjort att man fick upp rutan nedladdning osv samtidigt som programuppdateringen var på ?? har gjort hardware test och den hittar inga fel. Nu funkar datorn iaf hur fint som helst:) lät bli att överföra/ladda ner något samtigt såg desutom att den programuppdateringen optimerade hårddisken : / .

kanske luddigt skrivet men ni förstår säkert
/Jerry

Senast redigerat 2004-12-16 10:57

Helt onödigt tråd

Ursprungligen av BosnianX:

Helt onödigt tråd

Varför skulle den vara onödig? Frågan är relevant till forumet och dessutom välmotiverad.

Jag tycker att det är väsentligt - särskilt för de med mindre erfarenhet av Mac än 20 år.

De gånger jag får kernel panic är när jag lastar datorn till max, ex.vis samtidigt rippen en film, komprimerar en annan och bränner en tredje. Jag har slutat med de dumheterna för det blir KP lite för ofta, inte alla gånger, men tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande.

Jag skulle aldrig våga köra Programuppdatering i bakgrunden. Jag stänger ner ALLT, numera även MenuCalendarClock, för att inte riskera uppdateringen integritet.

Ursprungligen av leonardo:

Jag tycker att det är väsentligt - särskilt för de med mindre erfarenhet av Mac än 20 år.

De gånger jag får kernel panic är när jag lastar datorn till max, ex.vis samtidigt rippen en film, komprimerar en annan och bränner en tredje. Jag har slutat med de dumheterna för det blir KP lite för ofta, inte alla gånger, men tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande.

Konstigt, de enda få gånger jag fått kernel panic på någon av mina macar så har det berott på dåliga drivrutiner till USB enheter eller nåt kort vilket är illa nog men aldrig(vad jag kommer ihåg iaf) när jag lastat någon mac till max då kan det dock hända att hårddisken segar ordentligt men ingen KP.

Senast redigerat 2004-12-17 02:37
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-16 11:17

Det du upplevde är en så kallad kernel panic, och kan vara hårdvaru- eller mjukvarurelaterat. Av din beskrivning låter det inte så farligt dock, se till att du reparerar skivbehörigheter med programmet Skivverktyg innan du uppdaterar system osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-17 01:54

Precis, stäng alla program och jobba inte med datorn när den uppdaterar systemet!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-17 19:31

Tack för svaren ,men som vissa säger man "lär så länge man lever" men datorn har inte fått KP sen jag gjorde "rätt" uppdaterings metodet och nu funkar den fint

1
Bevaka tråden