Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dumt javascript

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-14 18:19

Hej. Har någon lust att kolla på ett javascript som jag har på mitt bands hemsida.
www.lokomotivlola.se är adressen. Om ni klickar på bilder, och sedan klickar på någon av bilderna, så ser ni vad som ska hända. Om ni använder firefox, för det funkar inte som det ska i IE eller Safari. Hur det funkar på pc vågar jag inte ens tänka på...

(bry er inte om att loggan är ful och att bilderna inte är snygga. Det handlar just nu bara om tekniken)

Kan någon javascript-guru knäcka det här åt mig, så blir jag inte ledsen.

(Det är alltså ett script som öppnar en bild i en popup och sedan skalar popupen så att den blir ramlös)

/pelle

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 11:45

Ingen?!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-15 11:59

Bilder och bilderna kommer upp fin fint i XP exploder. Vad du menar med ramfritt vet jag inte riktigt men jag antar att det inte ska finnas nån yta runt bilden och i så fall funkar det nice i XP exploder.

Kan inte testa mac miljö men kom ihåg att inte ha popup blocker på i safari

Funkar utmärkt med Firefox på en G3 imac med OSX 10.3!

  • Medlem
  • 2004-12-15 12:12

Safari laddar först som det ska, men ersätter sedan med en blank sida.
Pröva att byta ut...

if (isNN){imgWin=window.open('about:blank','',optNN);}

...till...

if (isNN){imgWin=window.open('','',optNN);}

Annars finns det betydligt enklare skript som fixar sådana funktioner.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 13:30

Det där gjorde susen i Safari. Åtminstone får man se bilder nu. Men i Explorer är det fortfarande så att bilderna blir tvångsbeskurna om de är på höjden.

Tack så jättemycket så här långt, SirN.

Jag vill gärna ha ett enklare skript. Jag sökte efter ett som gjorde så här, och hittade det här. Kan inte mycket om sånt här...

Var hittar man enklare grejer?

1
Bevaka tråden