Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få G5 att hålla klaffen...

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som vet hur man får G5:an att sluta låta vid uppstarten, har en rejäl stereo kopplad till datorn och det låter nåt enormt om jag glömmer att sänka volymen på stereon när jag startar datorn...

Tyvärr inte, jag vet inte riktigt vad du ska kunna göra åt det...

Helt sjukt...låter som en win95...så här skall det inte låta år 2004 !
Om du kollar ljudeffekter så låter "submarine" som självklara valet i förhållandet till en Mac...men det går inte heller att ändra startljudet till något annat....inte ens att sänka det!
Man undrar vilka nissar jobbar som ljudutvecklare för Apple...vill gärna ha detta jobbet !!!
Det är bara att hoppas att Apple kommer med en systemuppdatering så vi kan i a f sänka ljudet...

Men vänta nu!
Läs vad han skriver istället!

Om han glömmer att sänka ljudet så står det på samma nivå nästa gång han startar datorn.
Så fungerar även din stereo.

Startljudet går att ändra... men det är klurigt. Varför man vill det vet jag inte.
Signalen säger "POST done, all went well". POST = Power on self test.

Nog skulle jag kunna önska mig att volymen var på säg 15% när datorn startar... men men.
Nu fungerar datorn som stereron vilket inte är fel heller.

För tänk dom som vill ha startljudet på 100%. Ska inte de få ha det?
Bättre att lära sig sänka ljudet innan då. Sedan går det att trycka på sänka ljudet knapparna redan då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-12-14 14:03

Volymen i starten är samma som det du har inställt i datorn. Stänger du av ljudet i datorn så låter det inget vid uppstart.. Ingen lösning men iaf ett tips

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-14 14:19

Koppla in ett par hörlurar i frontuttaget på datorn.