Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ungdomsforum? Något som är aktuellt??

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte när man ser alla nyare medlemmar så är en stor del yngre, mellan 20-15 år, så jag tycker det kanske vore på sin plats med ett nytt forum för oss ungdomar.
Känns som om det blir bara mer aktuellt för var dag som går, så vad säger ni?

Är det många som tycker vi är i behov att ha ett ha ett eget forum, för åldersgruppen 20-15 osv.

Var bara mina små funderingar... :rolleyes:

Vad skall diskuteras där då?

  • Medlem
  • 2004-12-12 21:25

Tja

Vi skulle kunna diskutera Mac och sånt

Säg det, men allt som har att göra med ungdomar och mac. Blir väl mer ett lite ungdomsrelaterat och mac skulle jag tro.

Som sagt var, var bara ett förslag. vet ju inte ifall det finns intresse eller behov av det.

Asch, ni får väl bli lite internationella istället och träna engelskan.

http://www.macteens.com/

Ciryon

Ush...engelska, påminner mig om att jag glömt att träna till mitt two minutes talk imorgon...
Annars så skulle det säkert vara kul med ett ungdomsforum, frågan är om det skulle vara aktiv och om 99mac skulle vara rätt plats för ett sådant (vilket är tveksamt)
Och det var mina tankar, så här på söndagskvällskvisten

Senast redigerat 2004-12-12 23:21

Jag räknas kanske inte som den sortens ungdom ni tänker er, men hamnar ändå i 15-20-årsåldersgruppen.

Jag tycker inte att det märks någon skillnad på om det är en 15-åring eller en 60-åring som skriver inläggen. För min del är en "ungdomsavdelning" helt onödig.

typ lunarstorm á la 99mac eller vad? Nej tack!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-12-12 23:22

Precis... Macnörd som Macnörd, liksom.

Personligen har jag inte ens Lunarstorm.
BTW finns det finte något sk ungdoms-community som är ganska macfrälst? (är registrerad där men som vanligt har jag glömt bort addresen...).
Håller nog föressten med MH och Nilion.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-13 00:34

Vore det inte enklare att tvinga in oss gubbar i ett 99mac-gubbforum?

Eller det är kanske det man redan har gjort med PRO och 55+ eller vad det nu hette?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-13 09:04

Det finns som sagt en massa sajter som vänder sig till ungdomar - vi försöker bygga en enorm kunskapsdatabas snarare än en skojig chatsajt.

kanske inte ett forum inriktat till ungdomar, men ett forum som inriktar sig emot ungdomar som använder Mac i studierna?

(även detta bara en idé, inte en aning hur de skulle se ut)

  • Oregistrerad
  • 2004-12-14 10:17

Kan man inte ha en "fjårtisforum" på offtopic.se?
(Eller hur är det nu för tiden?)

Ett forum inriktat på Macen i skolan med inriktning mot studenter och lärare fungerar ju.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-12-14 13:28

Är skeptisk mot allt vad ålderssegregering heter. Det är väl bättre att "ungdomar" lär sig umgås med oss "vuxna" och vice versa på ett naturligt sätt? Gäller i många sammanhang, inte bara på nätet.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-14 20:56
Ursprungligen av Clas:

Är skeptisk mot allt vad ålderssegregering heter. Det är väl bättre att "ungdomar" lär sig umgås med oss "vuxna" och vice versa på ett naturligt sätt? Gäller i många sammanhang, inte bara på nätet.

Håller med fullständigt. Men ett skolforum vore ballt...

Jag jobbar som lärare (musik), och skulle gärna diskutera pedagogik ur datorsynvinkel, bra undervisningsprogram och hjälpmedel för lärare/studenter.

Macen i skolan, helt enkelt. Jag hjälper gärna till...

Senast redigerat 2004-12-14 22:48

Ett forum inriktat på macen i skolan tycker jag att är en bra ide

Jag hade tänkt skriva ett mer ingående inlägg om vad jag tyckte nu, men meningen är inte så stor
Jag håller helt med Clas och MusicNixon.

Varför jag valde just åldersgruppen 15-20 är väl därför att just den åldersgruppen har mest nytta av att kunna använda datorn i skolan, man kanske skulle snarare ha ett akademiskt forum där folk kan ställa frågor om problem och hur man kan lösa dem. Självklar med Macen som hjälpmedel om det går. Där de mer erfarna får hjälp oss yngre.

På mitt gymnasium så brukar de älder hjälpa de yngre med problem, samma som de mer erfarna Mac
användarna hjälper oss nya switchers.

Sen så verkar det som att Apple siktar in sig på studenter mer och mer nu genom lanseringen av nya iBook G4 + deras educationsajt. Kanske är deras nya målgrupp, vad vet jag.

Men ett forum där man kan få hjälp med studierna osv, som helst ska kunna lösas på en Mac det vore destå mer intressant.

Jocke

Jag förstår inte varför man som ungdom inte kan skriva sina frågor här eller på annat liknande forum? Måste det vara ett speciellt för 15-20 åringar? Har dom speciella problem som inte rör andra? Vad skulle vara kärnan på den siten så att jag som ungdom väljer att gå dit istället för att gå till ett redan etablerat stort forum?

  • Medlem
  • Öland
  • 2004-12-16 10:26

Tycker det låter väldigt om man skulle börja kategorisera macanvändare efter ålder här, men som det sgts innan: ett forum för studerande och lärare vore en bra sak. Det finns nog en stor efterfrågan för detta

1
Bevaka tråden