Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Marcel undrar vad du har för dator

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Marcel Buechi är aktiv inom MUS - Macintosh Users Switzerland - och driver just nu en stor undersökning bland europeiska macanvändare

I hans undersökning jämför han vilken utrustning macanvändare i olika länder använder, om man har airport, ipod osv. Resultaten är intressanta men bland dom 700 personer som redan svarat är det främst finnar och schweizare. När detta skrivs har endast 0.3% av svaren kommit från svenskar, 99mac tänkte ändra på det!

Svara på några snabba frågor om Macintosh

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=829

Haha, vi står redan för 5% av svaren

  • Oregistrerad
  • 2004-12-14 18:16
Ursprungligen av Björnström:

Haha, vi står redan för 5% av svaren

Just nu står vi för 11.3% av svaren

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-14 18:54

Öj öj öj Han räknade inte med att folk kanske har fler än en dator...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 20:01
Ursprungligen av Rayden:

Öj öj öj Han räknade inte med att folk kanske har fler än en dator...

Jo, det står "If you work with several Macs (e.g. at home and in the office), then you can participate in this survey with each configuration.".
Man får göra undersökningen från varje dator man har.

Om fem minuter går vi om Tyskland också - 12% av svaren nu. Marcel mailade och tackade precis

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 20:05

Svedala är nu uppe i 23,1 % bra jobbat!

25.2% Men Finnlad håller på att klå oss! dom har 39.2% detta måste vi försöka ändra på

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 20:26

joppa grappar

Jag var nr 998 och sverige ligger på 28%

Roligt att se vad som är "standard"!

så lyckades jag bli #990 - blir intressant detta!

Yeeh... Finland rules!

  • Medlem
  • 2004-12-14 20:59

Man blir lite trött på Marcel, verkar vara en riktig räknenisse som totalt missat att det är människorna och hur de använder sina datorer som ger ett intressant perspektiv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 21:09

Fint Finland!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-14 21:39

Nr. 1050 blev jag.

Haha, jag gjorde den nu (glömde göra den själv) och blev nummer 1.091. Snart går vi om Finland, bra kämpat grabbar och tjejer!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-12-14 22:29

Drog mitt strå till stacken som nr: 1040, lite senare som 1090 ifrån burk 2. (märkligt att få så jämna siffror!?)

#1100
Samma antal G5:or som superdatorn hade (w00t)

Hejja Sverige, nu tar vi Sauna-folket, kom igen
(Kan man kalla detta sport? Finnkampen i modern tappning!!! )

Vi är förbi med 0.1%!

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2004-12-14 22:56

35,3% för Sverige just nu... men hur många av er har svarat på skärm och fönster frågorna ?

Nu när jag går och lägger mig ser statistiken ut så här:

Sweden 38.9%
Finland 32.1%
Switzerland 18.0%
Germany 7.9%
Austria 1.0%
Norway 0.5%
Belgium 0.2%
Denmark 0.2%
France 0.2%
Africa 0.1

Heja Sverige (och Finnlad, som har min tillåtelse att komma två )

Sverige 46.6%!!
Finland backar till 29.6 %

Hälsar deltagare nr 1312

Sweden 45.5%

Finland 28.7%

Switzerland 15.8%

Germany 7.1%

Austria 0.9%

Norway 0.4%

Denmark 0.2%

Australia 0.1% * Skulle det inte vara en Europeisk undersökning? Australien ligger ju inte i Europa.

Belgium 0.1%

France 0.1%

***
Svenskarna drar ifrån stort

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-15 13:10

The power of 99mac alltså! Shit! :eek:

...och jag blev 1390 med mina svar

Cogito ergo,
Var står det att det är en Europeisk undersökning förutom på 99Macs länk? "Global Mac Survey" står det i alla fall på titelraden i min browser... (Kanske borde ändras i vär länk?)

I övrigt har jag en jättebra idé: Kan inte alla som svarar skriva vilket nummer de får för jag är *hemskt* nyfiken på att veta det om alla? :rolleyes:

Ursprungligen av Tiny Turtle:

Cogito ergo,
Var står det att det är en Europeisk undersökning förutom på 99Macs länk? "Global Mac Survey" står det i alla fall på titelraden i min browser... (Kanske borde ändras i vär länk?)

Stämmer. Jag läste aldrig vad som stod i titelraden på browserfönstret utan gick helt på redax's

Citat:

Marcel Buechi är aktiv inom MUS - Macintosh Users Switzerland - och driver just nu en stor undersökning bland europeiska macanvändare

Ursprungligen av Tiny Turtle:

I övrigt har jag en jättebra idé: Kan inte alla som svarar skriva vilket nummer de får för jag är *hemskt* nyfiken på att veta det om alla? :rolleyes:

He-heee!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-22 00:45

Vad ska han dra för slutsatser av detta egentligen? Det är ju knappast en kontrollerad målgrupp. "Tjohoo! 33,7% av Europas internetanvändare använder Safari!" Eller?

1
Bevaka tråden