Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia matchar Glocalnets ADSL-priser.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Telia matchar Glocalnets ADSL-priser , men det är inget man tycks vilja skylta om.

En kompis (som kör 8MBit) ringde upp Telia om frågade om tillvägagångssättet att fimpa Telia och byta till GlocalNet, som är mycket billigare. Det skulle i och för sig inte vara några problem (han hade ingen bindningstid kvar på Telia) men då erbjöd telefonisten sig att sänka månadskostnaden till GlocalNets nivå.

Lite smålurigt av Telia att inte sänka rakt av, utan fortfarande lura kunder i butik med höga priser på 0.5 resp 8 MBit, men sänka om man "hotar" med att byta leverantör.

Jag frågar mig:
Ska man byta till GlocalNet av princip (som provocerat fram prissänkningarna och uppstickare mot mostret Telia) eller vara lat och stanna hos Telia?

Senast redigerat 2004-12-14 14:43
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-14 13:20

Tycker det är många företag som gör på liknande sätt. Så fort man hotar att byta till nåt annat eller bara påpekar att det finns billigare alternativ så ändrar de plötsligt priserna... En jobbarkompis fick en felaktig faktura från sitt försäkringsbolag men ringde som tur var upp och kollade upp det. Efter mycket diskuterande framåtebaks ändrade sig Serafim Svensson så att det knappt kostade nåt! Undrar hur många som bara betalt utan att fundera.
Man ska alltid diskutera priset innan man bestämmer sig!

Detta är ett mycket fult sätt tycker jag, speciellt mot alla dom som inte ringer och "hotar".
För jag tror inte att om jag skulle ringa Telia idag för att beställa ADSL skulle få Glocalnets priser direkt.
De skulle säkerligen köra enl vanliga prislistan.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-12-14 17:33
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Detta är ett mycket fult sätt tycker jag, speciellt mot alla dom som inte ringer och "hotar".
För jag tror inte att om jag skulle ringa Telia idag för att beställa ADSL skulle få Glocalnets priser direkt.
De skulle säkerligen köra enl vanliga prislistan.

Precis så sker även på banken. Hotar du med bankbyte ger de samma villkor.
Och bara det sättet att först efter påtryckning sänka är anledning nog att byta. För min del från FSB till Länsförsäkringars Bank. Uppnådd räntesänkning ger mig nu en iMac G5, åtm på två år.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 14:39

Klart att dom gör!

De tjag blev förvånad äver va att jag såg i en annons att dom kommer att börja med 24MBit (adsl 2+) från och med den 20dec.

Så jag ringde upp telia och frågade om jag kunde få den och hur mycket det skulle kosta!

Jo lika mycket som 8MBit (som jag har nu)

Konstigt av telia att inte skicka ut ett blad till alla som har 8MBit å säga att från och med den 20dec så får ni 24MBit gratis.

Nu fick jag ju ringa å be om det!

//tobias

1
Bevaka tråden