Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppringt internet - teleräkning ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hi!

Finns det en tjänst där man ringer ett telefon nummer och erhåller en modemförbindelse till internet och man sedan får denna debiterad på abbonemanget man ringt från ?

Inga abbonemang etc skall behövas - bara teleräkning - punkt.slut

/j

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 15:08

japp. med telias - internet för alla. kan du surfa utan att behöva ha något abonemang!

Bara betalar för det du surfar.

Ring telia på 90200 få får du nr att koppla upp dig mot!

//tobias

Ursprungligen av atomlab:

japp. med telias - internet för alla. kan du surfa utan att behöva ha något abonemang!

Bara betalar för det du surfar.

Ring telia på 90200 få får du nr att koppla upp dig mot!

//tobias

Tack för den

/

Finns det något liknande tjänst som telias, men där man kan använda i andra länder och ringa upp en modempool lokalt och räkningen hamnar på en vanlig teleräkning?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-14 18:44

Kolla upp iPass. Det är en tjänst som Telia kan/kunde erbjuda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 19:29

Dom har det fortfarande!
Det som den gör är att du kan ha ditt abonemang och ringa för 1.25+lokalsamtalstaxa+moms över hela världen.

Den är fin för det kostar typ 30kr min annars
Men för att använda den behövs ett abonemang!

Men Viking, du ska ha iPass om du har telia. funkar nog med andra oxå. bara du har inloggnings info!

Jag surfar alltid med ipass på flygplatser! då är det ju trådlös tjockkabel...tjo ho

//tobias

Ursprungligen av atomlab:

Dom har det fortfarande!
Det som den gör är att du kan ha ditt abonemang och ringa för 1.25+lokalsamtalstaxa+moms över hela världen.

Den är fin för det kostar typ 30kr min annars
Men för att använda den behövs ett abonemang!

Men Viking, du ska ha iPass om du har telia. funkar nog med andra oxå. bara du har inloggnings info!

Jag surfar alltid med ipass på flygplatser! då är det ju trådlös tjockkabel...tjo ho

//tobias

Tack för informationen, själv använder jag Bostream, men skall gå över till Bredbandsbolaget. Ser fram emot iPass. Finns det en lista över länder som har stöd för iPass?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 19:44

Om du vill ha login så är de tbara å teckna ett uppringt internet hos telia (kostar typ 30kr året)
Och surfa på det när du är utanför BBB teckning!

telias sida för iPass

lycka till!

//tobias

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 20:06

Jag använder Tiscali utan månadskostnad. Jag får en räkning när jag varit uppkopplad ett bra tag. Fördelen är att det jag ringer upp ett 020-nummer, så det blir ingen dyr räkning när man kopplar upp sig från ett hotellrum.

Tycker det känns surt att betala dyrt för bredbandsuppkoppling ett dygn på hotell, när jag bara skall kolla min e-post.

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden