Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Battlefield på nya Ibook?? Bra/Dugligt/Dåligt?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-10 01:16

Hej.

Alla ni som har den nya Ibooken. allstå 12" 1.2ghz eller 14" 1.33ghz.

Kan eller har ni provat att spela Battlefield 1942? Isåfall hur var er upplevelse? Vad har ni för specs på datorn och vilka inställningar hade ni i spelet? Typ grafik och liknande.

har iofs inte testat så egentligen borde jag väl hålla tyst... men kan säga som så att det borde inte gå så bra iaf. iBooken är för klen för sånna här enorma spel.

Flyttar tråden till spelformet.

/Christofer

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-14 11:06

jag testade battlefield demot på min 2år gamla powerbook g4 och det rullade acceptablet på en blandning av low/medium på kvalitetsinställningarna, för min del dög det.
var inte slött på något sätt däremot var det kanske ingen visuell upplevelse så jag tror att det borde fungera helt okej på en ny ibook med tanke på att dom har samma grafikkort som i min powerbook fast med snabbare processor.
Sen hänger det lika mycket på hur pass kräsen man är med grafiken om man absolut måste spela med alla detaljer är det nog kört annars ska det gå att spela det utan problem imho.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-15 00:16
Ursprungligen av Elajtenworld:

Hej.

Alla ni som har den nya Ibooken. allstå 12" 1.2ghz eller 14" 1.33ghz.

Kan eller har ni provat att spela Battlefield 1942? Isåfall hur var er upplevelse? Vad har ni för specs på datorn och vilka inställningar hade ni i spelet? Typ grafik och liknande.

Enligt min erfarenhet och vad Aspyrs nya Game Agent säger så ska det inte vara några som helst problem att köra BF på en iBook av den angivna modellen. Prova Game Agent själv/a.

http://downloads1.macgamefiles.com/dc/downloadcontrol/dc1.php

  • Oregistrerad
  • 2006-04-04 13:11

Laddade ner Game Agent 1.5 från Apsyrs hemsida. Fick detta svaret när jag sökte på Battlefield:

men Battlefield SinglePlayer Demo 1.0 går trögt på min ibook (med inställningarna som spelet själv valt) . Hur kommer det sig? Stämmer inte infon?

Skulle spelet flyta bättre med 100Gb 7200rpm hd och 1.25Gb ram istället för nuvarande 30gb 4200rpm och 768mb ram?

Nej, antagligen inte, eftersom det är inte HDutrymmet som har med saken att göra.
Visst skulle det självklart flyta bättre med mycket med i RAM, utan tvekan.
Det är nästan en halv GB i skillnad på ramet, men HD har inte med saken att göra, that much is certain.
Ett sätt är ju att testa, det brukar alltid ge bäst svar.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-08 13:54
Ursprungligen av RockyMontana:

Nej, antagligen inte, eftersom det är inte HDutrymmet som har med saken att göra.
Visst skulle det självklart flyta bättre med mycket med i RAM, utan tvekan.
Det är nästan en halv GB i skillnad på ramet, men HD har inte med saken att göra, that much is certain.
Ett sätt är ju att testa, det brukar alltid ge bäst svar.

hur mycket bättre skulle det flyta? Och sedan syftade jag inte på storleken på hd´n utan att den varvar 7200rpm istället för 4200 och det borde väl göra så att en del data skyfflas snabbare?

Snabbare HD ger kortare laddtider men inte bättre prestanda i spelet.

Aha, ja, det är ju såklart sant.
Hur mycket bättre det skulle flyta är en omöjlig fråga att svara på.
Som sagt i mitt förra inlägg - TESTA - det är bästa sättet att få reda på.
Eller hade du inte köpt burken än?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-08 21:38
Ursprungligen av RockyMontana:

Aha, ja, det är ju såklart sant.
Hur mycket bättre det skulle flyta är en omöjlig fråga att svara på.
Som sagt i mitt förra inlägg - TESTA - det är bästa sättet att få reda på.
Eller hade du inte köpt burken än?

jag har haft burken i ett år nu men först nu har jag fått tag i battlefield. Jag har 768mb i ram, 1.2 ghz och 4200rpm 30gb hd. Jag ska uppgradera den men det är dyrt och jag har inte pengar till det nu, just nu fungerar BF halvt om halvt med i stort sett lägsta inställningar på allt och det suger i stort sett. medium borde man väl kunna lira rätt bra med max minne väl? hur får jag fram fps mätare på BF?

Ingen aning om hur du får fram den.
Men om du uppgraderar datorn så är det väl självklart att spelet fungerar bättre?
Om du har fyra äpplen och sen får 4 äpplen till så har du ju automatiskt en större skara äpplen, eller hur?

1
Bevaka tråden