Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med inloggning på Blip

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-13 21:33

Jag vet inte riktigt var jag ska posta det här, men jag gör ett försök här eftersom problemet tycks hänga ihop med internet - brandvägg.

Jag har helt plötsligt fått problem med att logga in mig på couronne-spelet på blip.se. Det felmeddelande jag får är att jag sitter bakom en brandvägg eller proxy. Det konstiga är ju att problemet uppstod efter att jag tillfälligt stängt av brandväggen, och sedan dess fungerar det varken när brandväggen är på eller av. Jag har ställt in brandväggen så att jag släpper igenom alla portar som blip.se nämner i sina FAQ samt tömt cache och cookies, men tyvärr sträcker sig mina datorkunskaper inte mycket längre än så... På blip verkar de inte kunna hjälpa mig, är det nån här som kan?

Ursprungligen av Vivian:

Jag vet inte riktigt var jag ska posta det här, men jag gör ett försök här eftersom problemet tycks hänga ihop med internet - brandvägg.

Jag har helt plötsligt fått problem med att logga in mig på couronne-spelet på blip.se. Det felmeddelande jag får är att jag sitter bakom en brandvägg eller proxy. Det konstiga är ju att problemet uppstod efter att jag tillfälligt stängt av brandväggen, och sedan dess fungerar det varken när brandväggen är på eller av. Jag har ställt in brandväggen så att jag släpper igenom alla portar som blip.se nämner i sina FAQ samt tömt cache och cookies, men tyvärr sträcker sig mina datorkunskaper inte mycket längre än så... På blip verkar de inte kunna hjälpa mig, är det nån här som kan?

En fråga bara, har du "Com hem" som internetleverantör?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-14 07:14

Ja det stämmer, och nu när du säger det kom jag på att jag nog inte spelat sedan Comhem genomförde sin uppgradering i mitt område. Kan det ha nåt samband? Hur då?

Ursprungligen av Vivian:

Ja det stämmer, och nu när du säger det kom jag på att jag nog inte spelat sedan Comhem genomförde sin uppgradering i mitt område. Kan det ha nåt samband? Hur då?

Ja det verkar så, två av mina bekanta har också comhem. dom fick också problem med blip efteråt. på comhem support fick dom rådet att stänga av datorn och modemet i 2 timmar. Jag har inte talat med dom efteråt, så jag vet inte hur det gick, men du skulle ju kunna testa i alla fall.

Hoppas det löser sig för dig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-14 20:38

Ok då har jag ju i alla fall en aning om vad/vem som är boven i dramat och inte nödvändigtvis jag själv Att det kunde bero på Comhem hade jag inte en tanke på. Tack för tipset!

1
Bevaka tråden