Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk till Cube

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-14 00:24

Funderade lite på alla möjligheter och begränsningar kring min favoritmac, Cube.
Går det att sätta i vilken ide-disk som helst?

Anledningen till att jag undrar är att jag personligen helst av allt skulle vilja ha en Cube som självaste kronjuvelen i min egen musikanläggning. Jukebox/Radio/Backup/Brännare. Jag har dessutom en rejäl skivsamling på en sisodär 2-3 hundra skivor (ett antal som också växer). Och perfektionist som jag är vill jag inte ha mera mp3. Det är jag trött på. Aiff har ju en tendens att väga många meg, därför är kanske en 400 gigare nåt att satsa på? Eller?

Har själv en 120 gig som fungerar perfekt. Tyst och fin. Kommer dock inte ihåg vilken sort här och nu. Har läst på Cubeowner.com att det med nåt hack går att pula in en större hd också. Normalt är 120 gig max.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-14 09:30

Rippa skivorna med Apples Loss Less encoder. Det är ett icke-förstörande format som tar upp ungefär hälften av vad AIFF gör, utan att förlora information. Men du behöver nog en extern disk för att få plats...

Satsa på en Sagate Barracuda om du vill ha en tyst disk. 120 GB-spärren kan man ta sig runt genom att stoppa in HD:n i en annan burk och installera där och därefter flytta över den till Cuben. Kolla upp Ians tips på cubeowner.com – tror att det gick utan en annan dator om man körde i OsNio.

1
Bevaka tråden