Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Netgear WGR614

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick min Ibook idag och medan jag laddar batteriet så tänkte jag koppla in min nya Netgear WGR614 v5 på min PC. Jag är dock inte så hemma på IP addresser, nätverk å sånt och misslyckades

Jag körde den medföljande Wizarden och kommer så långt att den har startat om mitt nätverk och vill nu starta konfigurera wireless delen. Vid detta tillfälle går det inte att gå ut på någon webb sida utan jag blir hela tiden omdirigerad till Netgears Wizard.
Ok, så jag kör den. Verkar gå bra fram tills jag ska skriva in siffrorna för IP adess, Subnet Mask, Gateway och DNS. Wizarden uppdaterar då netveket, när den är klar försöker den gå till nästa steg men jag får då att sidan inte kan visas. Därefter är min anslutning till internet helt död. Jag får koppla ifrån routern och plugga in modemet direkt och därefter en ipcofig /renew för att få igång internet igen. Samt reseta routern innan den kan kopplas in igen utan att anslutningen bryts. Jag har provat att gå in direkt enl manualen på www.routerlogin.net/basicsettings.htm men jag hamnar bara på wizarden igen som vill konfigurera wireless (vilket inte funkar)

Jag kör PCn på kabel.

Jag skriver in detta i wizarden
IP Adress: 168.192.1.2
Subnet Mask: 255.255.255.0
IP Gateway: 192.168.1.1
DNS (Primary): 192.168.1.1
DNS (secondary): 0.0.0.0

Jag antar att jag ska skriva nåt annat eftersom det är efter jag plitat dit detta som allt går söderut.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-12-13 20:38

Ahh, du tänker nästan rätt - men ändå inte. Du ska skriva din ISP:s uppgifter i wizarden. Det är alltså uppgifterna för WAN som den frågar efter. Sedan kommer den att mecka lite (vill jag minnas) och sedan kommer den att starta om.

Därefter så övergår den till att göra samma sak med ditt LAN, där du också har ett WLAN.

Alltså: först uppgifter för ditt WAN (mot din ISP) och sedan uppgifter för ditt LAN/WLAN.

Lycka till!

Aha... ska testa det i morrn. Jag måste gå och knyta mig nu, ska upp okristligt tidigt imorrn

Jag lyckades få igång routern så både PCn och macen funkar. Men nu skulle jag öppna/Forward port 6881-6999 i routern, men kan bara välja en dator att öppna dem för. Jag lyckades öppna portarna i PCn men när jag försöker öppna samma portar för macen så säger den att en port konflikt uppstått. Kan man inte öppna samma portar för båda datorerna i nätverket?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-12-15 17:00

Det ska vara http://www.routerlogin.net/basicsetting.htm

OBS! inget s på slutet.

Ursprungligen av henil:

Det ska vara http://www.routerlogin.net/basicsetting.htm

OBS! inget s på slutet.

Den biten är löst nu, jag har fått igång det trådlösa nätverket, men när jag skulle öppna portar i routern så blir det konflikt om jag försöker öppna samma portar till båda datorerna. Alltså jag ,vill öppna för bittorrent till PC (Port 6881-6999) samt för World of Warcraft downloader på macen (Port 3724, 6112 samt 6881-6999) som också använder sig av bittorrent teknologi. Då säger routern att en "Port conflict with other service" dvs den service jag själv lagt till för att öppna portarna för min PC.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-12-16 11:01

Ja, routern är så simpel. Det går bara att göra forward till en IP-adress åt gången.

1
Bevaka tråden