Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Regina Lund fixar skivan med Mac

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2004-12-13 13:53

Tack vare macen blev Reginas skiva till

2004-12-13 07:10
Mitt 2004: Regina Lund är ständigt aktuell. Nu senast med albumet "Everybody´s darling" om någon nu hade missat det.

Vilken pryl var du mest glad över 2004?
– Min ibook som jag använt för att göra större delen av min platta "Everybody´s Darling" på. Den har varit med överallt.

Vilken teknisk lösning har gjort ditt liv enklare detta år?
– Itunes i min mac.

Vilken blir årets hårda julklapp?
– Albumet "Everybody´s Darling" så klart.

Kopierat från IDG idag

Om det är ett enda argument som skulle kunna få mig att överväga att lämna mac-plattformen så är det detta - blotta vetskapen om att Regina Lund besudlar en Mac gör att det plötsligt känns mycket sämre att använda Mac.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-12-13 15:53
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Om det är ett enda argument som skulle kunna få mig att överväga att lämna mac-plattformen så är det detta - blotta vetskapen om att Regina Lund besudlar en Mac gör att det plötsligt känns mycket sämre att använda Mac.

Jag som skulle vara lite positiv-tänk så fel det kan gå

Ursprungligen av miri:

Jag som skulle vara lite positiv-tänk så fel det kan gå

Javisst, det är ädelt av dig, jag bara luftar mina egna tankar a propos Regina Lund

Senast redigerat 2004-12-13 17:03
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Om det är ett enda argument som skulle kunna få mig att överväga att lämna mac-plattformen så är det detta - blotta vetskapen om att Regina Lund besudlar en Mac gör att det plötsligt känns mycket sämre att använda Mac.

Vad upplever du så jobbigt med Regina Lund?

Ursprungligen av Olav Rust:

Vad upplever du så jobbigt med Regina Lund?

Tycker hon är en förfärligt pretentiös "artist" med ett ego som är långt större än vad hennes förmåga motiverar.

Det var naturligtvis ett inte helt allvarligt menat inlägg från min sida - jag struntar väl i om någon kändis använder mac eller inte - men om jag tillhörde den skara som tog intryck så skulle det vara negativt - om en person man uppfattar som gravt omdömeslös och tämligen inkompetent rekommenderar en produkt så har det ju närmast avskräckande verkan.

Lyckligtvis gillar jag Mac sen tidigare så Regina biter inte på mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-13 17:28
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Tycker hon är en förfärligt pretentiös "artist" med ett ego som är långt större än vad hennes förmåga motiverar.

Så sant, så sant.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 18:54
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Tycker hon är en förfärligt pretentiös "artist" med ett ego som är långt större än vad hennes förmåga motiverar.

Jaha, som Madonna.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 16:49

va fan... det är ju bara trevligt att en annan _människa_ hyllar macen... sluta klaga...

Ursprungligen av Jonny Larsen:

va fan... det är ju bara trevligt att en annan _människa_ hyllar macen... sluta klaga...

Jonny, som jag ser det är det ingen här som har klagat. Det är bara du som uppfattar det så. För mig får man tycka vad man vill, jag bara berättar vad jag tycker.

Själva poängen med ett diskussionsforum är just att utbyta åsikter och tankar - och det är ju liksom ingen idé om alla ska tycka lika.

Om du inte tål att andra har en annan uppfattning än vad du själv har så är det ingen som tvingar dig att delta i diskussionen.

Onödiga påhopp både här och där!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 19:01

jag är bara så trött på att folk hoppar på människor... kändis eller inte... de är bara människor...
var man än tittar, på alla forum, i alla tidningar är det ngn som skriver ngt nedvärderande om ngn annan bara för att de gör ngt/är ngt... sure, man kan tycka vad man vill om vad folk gör/skriver/spelar... men att kalla folk saker, folk man troligtvis inte har sagt ett enda ord till... det är så tröttsamt att läsa överallt.
Ursäkta om du tyckte att jag hoppade på dig, det var det du gjorde som irriterade mig...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 19:42
Ursprungligen av Jonny Larsen:

jag är bara så trött på att folk hoppar på människor... kändis eller inte... de är bara människor...
var man än tittar, på alla forum, i alla tidningar är det ngn som skriver ngt nedvärderande om ngn annan bara för att de gör ngt/är ngt... sure, man kan tycka vad man vill om vad folk gör/skriver/spelar... men att kalla folk saker, folk man troligtvis inte har sagt ett enda ord till... det är så tröttsamt att läsa överallt.
Ursäkta om du tyckte att jag hoppade på dig, det var det du gjorde som irriterade mig...

Det är väl ingen hemlighet att hon är ett überpretto?, (som Lena Endre också blivit f.ö.).

Ja Jonny, jag förstår att det var något sånt du menade, och håller med dig på ett sätt, men om man är en offentlig person som väljer att ställa upp i intervjuer så får man räkna med att läsare och tittare faktiskt tycker något om det, ibland bra, ibland dåligt.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2004-12-13 19:44

Håller med dig Rickard, har aldrig tyckt att Regina Lugn varit nått annat en uppblåst medelmåtta. Men, med stark marknadsföring så lurar man alltid många!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-12-13 20:38

Kan nån ändra rubriken till "Regina Lund..." istället så vi alla kallar henne vid hennes rätta efternamn, oavsett vad vi har för åsikt om henne? Antar att hennes namn förväxlas med Kristina Lugn i detta fallet. Kristina Lugn vars verk jag inte heller har mycket till övers för.

För övrigt, Rickard: Word.

  • Medlem
  • 2004-12-14 16:00

Apropå kända personer som använder Mac: Douglas Adams. Och David Lynch. Jag tycker, ärligt talat, att det faktiskt är ofattbart mäktigt.

Regina Lund däremot... Hörde en bit av hennes sommarprogram, och där fick vi ett exempel på hur nyttigt det är att ha någon att bolla ideer med innan man går ut med dem. För det hade hon uppenbarligen inte haft.

För övrigt försökte Regina Lund en gång hävda att hon inte alls försökte plagiera Stina Nordenstam och härma hennes alldeles-vid-trumhinnan-sång, utan att det var tvärtom.

Ja, jag säger då det. :rolleyes:

Men det säger ju en del om användarvänligheten i Macen iaf. Vem som helst kan använda den, och kommer också att bli fast. Once you go Mac, you never go back.

Ursprungligen av lufra:

Apropå kända personer som använder Mac: Douglas Adams. Och David Lynch. Jag tycker, ärligt talat, att det faktiskt är ofattbart mäktigt.

Regina Lund däremot... Hörde en bit av hennes sommarprogram, och där fick vi ett exempel på hur nyttigt det är att ha någon att bolla ideer med innan man går ut med dem. För det hade hon uppenbarligen inte haft.

För övrigt försökte Regina Lund en gång hävda att hon inte alls försökte plagiera Stina Nordenstam och härma hennes alldeles-vid-trumhinnan-sång, utan att det var tvärtom.

Ja, jag säger då det. :rolleyes:

Gudskelov lyckades jag missa hennes sommarprogram, men om skvallret nådde mig rätt så spelade hon bara sina egna pekoral-låtar - vadå egotrippat och själviskt

Ursprungligen av lufra:

För övrigt försökte Regina Lund en gång hävda att hon inte alls försökte plagiera Stina Nordenstam och härma hennes alldeles-vid-trumhinnan-sång, utan att det var tvärtom.

Ja, jag säger då det. :rolleyes:

Men Stina Nordenstam har faktidskt "snott" rätt mycket hon också,och är ännu mer pretto det är ju inte helt okänt. Lyssna på Rickie Lee Jones eller Joni Mitchell t.e.x. Artister som Stina säger att hon aldrig lyssnat på.SURE!

  • Medlem
  • 2004-12-15 02:59
Ursprungligen av Errol Garner:

Men Stina Nordenstam har faktidskt "snott" rätt mycket hon också,och är ännu mer pretto det är ju inte helt okänt. Lyssna på Rickie Lee Jones eller Joni Mitchell t.e.x. Artister som Stina säger att hon aldrig lyssnat på.SURE!

O, jag kan inte hålla mig: I Nordenstams fall anser jag att det är sammanträffanden, om hon har några likheter med Rickie Lee Jones och Joni Mitchell, t ex att de är tjejer som gillar att sjunga mjukt. Och är bra. Att Stina skulle ha snott av någon finner jag otänkbart.

Stina Nordenstam är en egen genre. Hon är en av de stora. Det finns inget pretentiöst i henne (däremot i vad jag tycker om henne). Hon vill bara göra så bra musik hon kan. Regina Lund kan inte. Därför blir det väldigt roligt när Regina säger att det är Stina som stjäl.

Men ja, att Regina Lund gör sin musik på en Mac är ju ett ytterligt bevis på hur lättanvänd den är som kreativt verktyg.

osv.

Ursprungligen av lufra:

O, jag kan inte hålla mig: I Nordenstams fall anser jag att det är sammanträffanden, om hon har några likheter med Rickie Lee Jones och Joni Mitchell, t ex att de är tjejer som gillar att sjunga mjukt. Och är bra. Att Stina skulle ha snott av någon finner jag otänkbart.

Stina Nordenstam är en egen genre. Hon är en av de stora. Det finns inget pretentiöst i henne )

:

Du har tydligen inte träffat henne.

P.S
Att Stina coppat Rickie Lees uttryck är ganska solklart. Att Stina säger att hon aldrig lyssnat på Rickie Lee är ganska pinsamt.

  • Avstängd
  • 2004-12-14 21:02

Vänta lite ....Regina...hmm är det sång eller tibetansk strupsång hon ägnar sig åt? Usel skådis - lika usel framför mikrofonen.

Det här känns lite för mycket av diverse personliga påhopp för sköna 99mac eller hur?! Regina är känd och använder Mac, det var väl fint. Diskutera hennes - och andras - eventuella talanger på offtopic.se.

  • Avstängd
  • 2004-12-14 21:43

personliga påhopp - hur menar du då?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-14 23:06

visste inte att detta var ett musik/kändisforum också! men här finns tydligen allt!

tycker för övrigt att Regina Lunds skiva Unique var helt ok. men då bör nog så gott som all cred gå till Johan F. Norberg. Suverän gitarrist!

denna tråden borde väl ändå handla om vad rubriken antyder! plattan kom till tack vare hennes iBook! snart dimper min iBook ner här hemma, och jag skulle vara överlycklig om jag fick ihop det och kunde släppa en skiva. bra sätt att finansiera datorn.

  • Avstängd
  • 2004-12-15 08:28

Instämmer - Stina är en copycat.

Stänger tråden och hänvisar till Offtopic.se för liknande diskussioner.

/Christofer

1
Bevaka tråden