• Medlem
  • 2004-12-12 23:07

OK, efter div strul så behöver jag av den fåniga anledningen att jag MÅSTE få över mail från en gammal mac till en PC. Dessvärre funkar inte importen så värst bra åt det hållet. Men Entourage kan ju göra alla mappar i programmet till mbox filer som används i mailservrar.

Tjoho så jag sätter upp comunigate pro, baggis, men kan för mitt liv inte hitta var den spara de ev mbox filerna (så at jag kan langa dit mina och ladda ned mina mail till PCn.

En omsorgsfullt tillkrånglad lösning på vad som borde vara en baggis...

Det sjuka är att Outlook har massor av importmöjlgheter på PCn, MEN bara från aktiva program på den egna daorn. Att importera filer i lite mer ovanliga format går ICKE.

Jo jag vet att jag kanske borde hålla mig kvar på macen, men just nu har jag inte den möjligheten aftersom jag var tvungen at köra vissa PC apps som får min gamla imac med VPC att knäa rätt betänkligt. Då jag liksom fick den nya HP jag sitter med nu så blev det ett rimligt steg att testa PC sidan ett tag (har kört mac både på jobb o privat sedan tidigt 90tal). Men enkelt blev livet INTE.