Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB2 Hi-Speed och Full-Speed - 2 olika standarder!?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ur dagens Aftonbladet: (faktaruta om Mp3-spelare)

USB 2.0 – ansluts spelaren till datorn via USB 2.0 Hi-speed (finns i både Full-speed och Hi-Speed) går fil- överföringen från datorn snabbare än vid överföring via USB 1.1. Billigare produkter använder många gånger USB 2.0 Full-speed vilket inte ger större överföringshastighet än USB 1.1.
- - - - -

Vad är nu detta? Jag har inte hört talas om två olika USB2. Hur gör man för att kontrollera vad som är vad på en produkt? (Jo jag vet, man går till tillverkarens hemsida.) Det står ju aldrig på t.ex. Pricerunners faktaruta när man jämför produkter, om det är bluff eller riktig USB2.
Om detta stämmer, är det skamligt. Nån som vet om detta är riktigt, eller om det är en "Aftonbladare"?

  • Medlem
  • 2004-12-04 14:52

Det verkar som om Fullspeed är detsamma som USB 1 medan Hi-speed är detsamma som USB 2. Fullspeed USB 2 ska nog inte finnas om jag fattat det rätt?

http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm

EDIT: Eller ja, i sista stycket står att USB 2 finns i tre varianter men att man bara ska bry sig om Hispeed vs USB. Då kan man ju lätt bli lurad om tillverkarna skriver USB 2 Fullspeed...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-12 18:59

Kanske har att göra med usb 2:s bakåtkompabilitet till usb 1 att göra?

1
Bevaka tråden