Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min nya iBook från "riktiga" Apple...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2004-12-12 01:26

Hej alla,
har fått en nytändning på Mac sedan jag beställde en iBook 12 " från syrran som bor i New York. kommer lagom till julafton... Ska bli fantastiskt att kunna köra trådlöst med en sån skönhet här ute på landet där vi precis fått bredband via radiolänk!

Nu till ett par frågor. Min iBook är ju som sagt amerikansk. Är det någon som vet om man måste modifiera den mycket för att den ska passa här i Sverige? Måste man köpa en svensk version av OS X? Syrran sa att de ställt in den till svenska i affären, men vad innebär det egentligen?

Kan någon vänlig själ också ge mig tips på hur jag får över mina program från min gamla iMac till min nya ögonsten på ett enkelt sätt? Gärna steg för steg... jag "ärvde" den förra iMacen (G3, 20 Gb, 500 Mhz) med mjukvaran redan installerad, så jag har inga skivor. Hur gör jag då???

Snälla, dela med er så jag slipper våndas fram till jul...!

Ha det!

Louise

Jag tror inte att du behöver göra så mycket förutom vänja dig vid att inte å,ä och ö finns på tangentbordet !

/

  • Oregistrerad
  • 2004-12-12 02:59

Amerikanska tangentbord ser lite annorlunda ut (mindre returtangent tex) så det behöver du vänja dig vid. Att de ställt in den till svenska betyder att både språk och tangentbordsuppsättning är på svenska. Det är bara att tuta och köra mao!

Att köpa en bärbar i USA är ingen baggis. Bara ställa in så att man kör Svensk uppsättning på tangentbordet och ställa in så att systemet är på Svenska. Hur enkelt som helst.

Apple har dessutom världsomfattande garanti för deras bärbara datorer, så det är alltid ett plus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-13 12:53

Hej på dig!

Det blir inga större problem.
Vet inte 100, men det går nog
att byta tangentbord, kan nog bli
lite dyrt, men en önske lista till
en snäll tomte.

God jul på dig.

/D

1
Bevaka tråden