Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webblänk i inkommande mail fungerar ej

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-10 15:43

På vissa nyhetsmail jag får finns webblänkar som inte fungerar! Är mitt mailprogram i Safari felinställt? Felet uppkommer bara på nyhetsmail från vissa avsändare, inte alla.
Någon som kan hjälpa mig?
Hans

  • Oregistrerad
  • 2004-12-10 15:55

Kika på mailet som ren text och kolla om länken är komplett (det är inte ovanligt att långa länkar radbryts i mailprogram någon stans på vägen, men det sysn inte i html-mail)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-10 16:27

Som Pär skrev.
Om Safari startar över huvud taget, så har OSX fattat att det i alla fall är frågan om att du vill till en webbsida. Får du inte rätt sida, så är alltså själva länken bruten i mailet p.g.a. t.ex. radbrytning mitt i.
Kopiera länken och klistra in i din webbläsare. Eller be avsändaren av mailen att du vill ha plain text (ASCII) mail istället för html, om han har den möjligheten,

  • Oregistrerad
  • 2004-12-10 17:23

Under 'innehåll -> brev' så finns det lite alternativ för att kika på mailinnehållet…

  • Medlem
  • 2004-12-10 19:30

Tack för alla reflektioner.
Under tiden jag väntat på hjälp så fick jag en idé att vidaresända mailet till mig själv. Döm om min förvåning att alla länkarna i mailet efter detta förfarande fungerade. Frågan är då varför det inte fungerar när jag får det direkt från avsändaren, men fungerar när jag skickar samma meddelande till mig själv....
Problemet uppstår från flera seriösa nyhetsbrev, exempelvis Club Nokia. Finns det någon med huvudet på skaft som kan få mig att begripa detta?

Hans

1
Bevaka tråden