Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extra skärm till Ibook

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-07 17:46

Är det någon som vet om det går att få dubbla skärmar om man köper den senaste Ibooken, eller går det bara att få den speglad? Har hört att dom tidigare ibookarna gick det att "hacka" mjukvaran för att köra dubbla skärmar.

Står i valet att köpa Ibook med 14" skärm eller en Powerbook 12" ev 15"

Tacksam för hjälp med valet och kvalet...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-12-07 18:06

Här finns en lista på de modeller som går att 'hacka':

http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/supportlist_e.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-07 19:32

Tack Jobbe,

Det verkar ju kunna fungera. Finns det någon risk förutom att garantin inte kommer att gälla.

Varför skulle inte garantin gälla efter det att man gör hacket?

Ursprungligen av Ian Curtis:

Varför skulle inte garantin gälla efter det att man gör hacket?

"Hacket" skriver om i datorns firmware. Därav oklart om garantin gäller. Dock ska det tydligen räcka att återställa p-ram för att få bort det.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-10 06:05
Ursprungligen av Kristofer:

"Hacket" skriver om i datorns firmware. Därav oklart om garantin gäller. Dock ska det tydligen räcka att återställa p-ram för att få bort det.

Det var väl det den inte gjorde? Den ändrade väl bara någon startup-parameter?

Apple_snålmode=on

Av alla som diskuterat detta hack tidigare här på 99mac (och det är många!) så har ingen hittills någonsin haft något problem med det eller problem med att återställa datorn. Bara man inte gör de på de första generationernas iBook så är det lugnt, verkar det som (jag lovar inget förstås ).

Flyttade denna tråd till iBook-forumet.

Mm, jag tror nikce har rätt, det är bara en parameter som ändras, men jag tror det är det Kristofer menar.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-10 15:58
Ursprungligen av Adrian B:

Mm, jag tror nikce har rätt, det är bara en parameter som ändras, men jag tror det är det Kristofer menar.

Det är en parameter i nvram som ändras, dvs. den del av firmwaren som kan ändras...

1
Bevaka tråden