Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applescript for å kopiere mail til Filemaker

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-12-09 22:17

Hei!
Jeg forsøker å skrive et lite Applescript som skal kopiere inneholdet i et mail inn til et felt i Filemaker. Jeg tenkte at jeg bare kunne kopiere og klistre inn via klippboken, men jeg har ikke funnet noen funksjon for dette i mail.
Finnes det noen her som kan hjelpe meg med dette???
Jeg behøver bare den delen som kopierer selve meldingsinneholdet til utklipp, så jeg kan klistre inn det i et felt i FileMaker.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-12-09 23:09
Ursprungligen av smurf:

Hei!
Jeg forsøker å skrive et lite Applescript som skal kopiere inneholdet i et mail inn til et felt i Filemaker. Jeg tenkte at jeg bare kunne kopiere og klistre inn via klippboken, men jeg har ikke funnet noen funksjon for dette i mail.
Finnes det noen her som kan hjelpe meg med dette???
Jeg behøver bare den delen som kopierer selve meldingsinneholdet til utklipp, så jeg kan klistre inn det i et felt i FileMaker.

vill du ta texten från ett visst mail du har markerat, eller vad har du tänkt? vill du bara kopiera det, och sedan klistra in manuellt, eller vet du vilket fält du vill klistra in det i?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-12-09 23:43

Jeg fikk til det, men nå er det bare tegnkodingen som mangler, jeg får ikke ÆØÅ etc.

Ursprungligen av smurf:

Jeg fikk til det, men nå er det bare tegnkodingen som mangler, jeg får ikke ÆØÅ etc.

Då misstänker jag att du har FileMaker 6 eller äldre? Äldre versioner av FM använder plattformsberoende teckenkodning, medan FM 7 använder Unicode. Så för att få det att fungerar (hjälpligt) i äldre versioner måste man använda diverse workarounds

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-12-10 09:36

Nope, sitter med FileMaker 7

Och vilket mail-program använder du? Visa gärna din AppleScript-kod också

1
Bevaka tråden