Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drivisar till ATI Radeon 9600 pro

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sibble, Grödinge
  • 2004-11-23 20:09

Vet ngn. varför ATI inte släppt drivrutiner till ATI 9600?
Vet ngn. var man KAN ladda hem drivisar till 9600?
Mitt kort funkar inte bra och det är samma fel som nya drivrutinrna ska avhjälpa
för alla de övriga korten. Varför inte släppa nya till 9600 osså???????

Jaaaaggggg bblirrrrr gaaaaallllleeennn

  • Oregistrerad
  • 2004-11-23 22:14

Gissar att drivrutinen för R300-serien är gjord även för Radeon 9600.
Det kom nya ATI drivrutiner senast i 10.3.6, undrar om de går att få tag i dem på annat sätt.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-11-23 22:18

De senaste ATI-drivrutinerna som finns på ATI:s hemsida ska fubgera med Radeon 9600 också, även om det inte finns med i specarna...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-26 17:29
Ursprungligen av akesson:

De senaste ATI-drivrutinerna som finns på ATI:s hemsida ska fubgera med Radeon 9600 också, även om det inte finns med i specarna...

Nu tog jag faktiskt en extra titt och hittade inte heller denna gång några drivrutiner för Panther hos ATI. Jag känner till att där finns ATI Display och några ROM-uppdaterare. Var hittar du dessa drivrutiner? Eller, vad heter installationsfilen?

  • Medlem
  • Sibble, Grödinge
  • 2004-11-24 08:32

Ok...
Tack för informationen!
Tyvärr funkar mitt 9600 dåligt. Jag får starta om två till tre till ibland mer ggr innan det "Tar" och ger bild. Har kollat allt jag fysiskt kan olch satt lite hopp till uppdateringarna då det står om att boot-problem med vissa skärmar kan avlösas. Det är välan trasigt.

  • Medlem
  • Sibble, Grödinge
  • 2004-12-10 08:42

Helt klart

Då vet jag!
Fel på kortet!
Rätt lustigt att gå och sätta på sin Mac en 10 min innan man behöver använda den.
Gör man så har jag inga problem. Bara göra en uppstart så lever Graffekortet.
Ibland när mann inte har den lyxen att låta maskinen stå en stund blir det dock ite nagelbitning
i samband med alla uppstarter.
Jag byter nu kort...även om det svider.
Jag köpte min 2x2,0ghz beggad så...

Tack alla!

Du vet att Apple byter ut dom gratis även om du inte har garanti?

1
Bevaka tråden