Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka möss använder ni?

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 21:18

Vilka möss använder ni, till era iBooks eller andra Macar?

Jag är på jakt efter en bra men snygg...(!) Jag är lite inne på en MacMice men den fick nå sjukt dåligt betyg i senaste MacWorld's test av möss. Som ni förstår vill jag ha två knappar och scroll.

Nu har jag en Logitech Mouseman Optical Dual, men den är lite sådär....lite stor!

Är MacMice så fruktansvärd? MacAlly Ice, är den schysst?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-08 21:21

En Macally iOptinet, en Macally IceMouse, en optisk Apple-mus och en rödmetallicfärgad optisk mus från Logitech.

Personligen tycker jag MacMice The Mouse suger hårt! Hade en svart sådan men gav bort eländet när jag bytte dator. Macally IceMouse är däremot riktigt bra.

Logitech MX 900 hade MX 700 innan.. klart vettigast och snyggast mus som jag sett

Kensington Studio Mouse.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 00:14
Ursprungligen av Wentor-:

Kensington Studio Mouse.

Hur är den? Scroll-plattan alltså...tog det lång tid att vänja sig?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 01:32

Logitech MX700
Gillar fram och bak knapparna. Har lagt PgUp och PgDn på knapparna vid scrollen och Exposé på hjul-knappen och den där knappen mitt på... Skulle vara rätt svårt att gå tillbaka till Apples enkanppsmus nu...

Ursprungligen av Beez:

Logitech MX700. . .

Logitech MX700 !

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-12-09 04:27

Logitech MX700
Gillar den... ligger stabilt i handen

Ursprungligen av King Good:

Hur är den? Scroll-plattan alltså...tog det lång tid att vänja sig?

Inte alls, kändes knappt ens ovant i början. Tre knappar och scrollhjul med kontinuerlig scroll genom att hålla ner plattans övre eller undre kant.. det är bra.

  • Medlem
  • 2004-12-08 21:46

Jag tycker att Macally Ice Mouse är mycket bra, snygg, två knappar och en scroll. Jag är faktiskt ganska glad i Apples egna mus också, använder den till allt utom vissa spel.

Pro Mouse!
Jag är sååå nöjd!

Microsoft Intellimouse Optical USB - inte superdupersnygg, men skön och bra. Är beroende av framåt- och bakåt-knapparna på sidorna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-09 04:35

Jag kör med en Logitech mx300 (tror jag att den heter). Fungerar alldeles utmärkt, inget tjafs och strul med drivrutiner utan bara plugga i och köra. Precis som det ska vara. Det verkar som om det är många macare som använder sig utav logitechs möss. De verkar överlag fungera väl och är hyfsat snygga. Att använda en MS-mus skulle för mig kännas lite som att svära kyrkan

Apples. "Skam den som tänker illa därom" (dvs att jag föredrar den, tycka illa om musen för egen del får ni göra om ni vill).

Om nu alla kör med andra möss, vad kommer det sig att man inte kan köpa Apple-möss i dussinpack? Jag skulle gärna köpa på mig ett par reserver, men när man får ge horribla 400 spänn för en begagnad så är det ju bara löjligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-09 10:43
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Apples. "Skam den som tänker illa därom" (dvs att jag föredrar den, tycka illa om musen för egen del får ni göra om ni vill).

Om nu alla kör med andra möss, vad kommer det sig att man inte kan köpa Apple-möss i dussinpack? Jag skulle gärna köpa på mig ett par reserver, men när man får ge horribla 400 spänn för en begagnad så är det ju bara löjligt.

Apple-musen är väl ok, känslan är bra men scrollhjulet saknas grymt. Jag använder en 5 år gammal Intellimouse explorer optical till min G5 och apples enknappsråtta till min powerbook G4. Applemusen är ganska liten och smidig att ha med i laptopväskan, det är därför jag ej har sålt den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 08:46

Ingemar kan nog franska: "Honi soit qui mal y pense".

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-09 09:23

MS Wireless Optical Mouse som medföljer MS Wireless Optical Desktop (mus + tangentbord)

Suverän mus och suveränt tangentbord med suverän programvara.

Logitech MX510 och MX310 använder jag... båda 2 funkar utmärkt. Rekomenderas!

Logitech pocket-nånting och Apples BT-mus. Ska kompletteras med en större sladd/flerknappsförsedd. Blir ev. en MX510 om jag inte satsar på ett helt t-bord/mus-paket istället.

  • Medlem
  • Höör
  • 2004-12-09 10:30

Tänker köpa Kensington Studio Mouse till min iBook
eller köra med den "vanliga"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 10:41

Jag skäms för att säga det, men ... en Microsoft optisk mus använder jag ... och jag skäms ännu mer för att säga att ... Det är den bästa jag någonsin testat!

Ja, den är oändligt ful, men den är jävligt komfortabel - passar min hand perfekt och har dessutom rätt "känsla" att styra med.

Hade innan en vanlig Logitech-mus. Den var också bra, men kändes lite fel i formen.

Nästa mus blir garanterat en Microsoft med tilthjul.

Ursprungligen av Rajje:

Nästa mus blir garanterat en Microsoft med tilthjul.

Ah, det har jag varit lite intresserad av, har du testat det så du vet om det är en vettig finess eller bara en ploj? (Och klart att du inte ska skämmas över en MS-mus, dom *är* bra på att göra möss.)

Har en IceMouse...

...och är nöjd. Speciellt kroppen är gedigen, men knapparna kunde få ha lite tjockare plast. Den matchar min ibook bra!
/J

Ursprungligen av Adrian B:

Ah, det har jag varit lite intresserad av, har du testat det så du vet om det är en vettig finess eller bara en ploj? (Och klart att du inte ska skämmas över en MS-mus, dom *är* bra på att göra möss.)

Om tilt-ljul betyder att man kan scrolla horisontellt, har jag en sån.
Det kan faktiskt vara ganska användbart, speciellt när jag sitter med den lilla skärmen på iBooken.

Har ett "Microsoft Wireless Optical Elite"-paket. Det har fungerat utmärkt hittils. Underbart att alt-tangenten går att mappa om till cmd.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 12:50

Jag beställde en Kensington Studio Mouse till min nya iBook (som jag beställde samtidigt)!!!

Hoppas jag gillar den.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 13:08

Jag kör en Swann Opti-glo mini. Scroll och två knappar till min iBook. Enkel, fungerar och scrollhjulet lyser blått.

Är dock sugen på att skaffa både tangentbord och mus med BT. Någon som har tips?

Ursprungligen av King Good:

Jag beställde en Kensington Studio Mouse till min nya iBook (som jag beställde samtidigt)!!!

Hoppas jag gillar den.

Det tror jag nog. Installera USBoverdrive så kan du använda mittenknappen till att öppna tab'ar i Mozilla, mm

Inte för att jag har testat den, men om du ska köpa en BT-mus så verkar Sushimusen från http://www.cabera.se/ ganska trevlig. Liten, smidig, och både snyggare och billigare än BT500 som verkar vara ganska populär.

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-12-10 02:00

Microsofts optiska. Snorbillig, och en av få som görs i storlekar som passar min hand. De flesta "laptopmöss" är ju lagom stora att styra med endast pekfingret...

Har en MX500 på jobbet och en MX510 hemma. Har faktiskt aldrig provat en bättre mus...

1
Bevaka tråden