Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K700i hänger sig vid blåtandsöverföring

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 01:56

Tänkte att jag ville kolla om någon mer har problem med detta. Jag har under loppet av en vecka provat två K700i som totalhänger vid blåtandsöverföring. Men det är bara i ett specifikt fall.

Om man på Macen väljer bläddra på enhet så funkar allting finfint. Inga problem att hämta/skicka filer.

Men. Om man på telefonen markerar en fil, väljer skicka via blåtand, sedan den parade enheten så blinkar B-ikonen till på macen och sedan hänger sig telefonen med bilden "Ansluter". Inte ens powerknappen funkar. Måste plocka ur batteriet.

Är det fler än jag som drabbas av detta?
Prova gärna och skriv en rad.

Det var ganska vanligt med de tidigaste mjukvaruversionerna, prova att uppgradera den hos någon ÅF så ska det nog bli bättre.

/Stefan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 12:26

Det var precis det jag gick för att göra hos Dialect på Malmskillnadsgatan. Den killen sa att jag hade senaste versionen.

Den nya telefonen har samma version, R2L001. Det måste vara riktiga hyllvärmare annars, jag köpte den första telefonen förra veckan och fick den andra igår.

Aj säg inte så!
Har precis beställt en K700i.

Men läste på nätet att fler har råkat ut för samma problem - åtgärden var uppdatering. Men om det redan är gjort så vad kan det vara?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-17 23:46

Jag tycker att du med gott samvete kan köpa telefonen. Överföringen fungerar om man överför från Macen. På Macen kan du också hämta filer från telefonen. Den hänger sig bara när man på telefonen väljer "skicka fil" via Blåtand. Men du kan hämta den från Macen, som sagt. I det stora hela är jag mycket nöjd med telefonen.

(Tips: om man har QuickTime Pro kan man konvertera filmer till ett passande format för att spelas upp i telefonen. T ex med minimala inställningar kan man klämma in ca 1 timme på 18Mb i 3gp-formatet. Lite kul att visa en hel film för polarna i telefonen...;-) Det går även att konvertera en AAC-fil till Mpeg4-audio som kan spelas upp i telefonen. )

Sedan har jag hört ryktesvägen att R2L001 inte är den senaste programversionen. Vilket alltså betyder att Dialect på Malmskillnadsgatan hade fel. Jag ska kolla upp saken efter helgerna om inte någon annan här vet besked.

1
Bevaka tråden